Bırakın da Yaşayalım__45'lik-1977

'Albüm incelemeleri / Sanatçı Tanıtımları' bölümünde DefinitioN tarafından 19 Haziran 2017 tarihinde başlatılan konu.

  1. DefinitioN
    Çevrimdışı

    DefinitioN Analog Yetkili üye

    Katılım:
    9 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    2.552
    Beğenileri:
    2.960
    Öncelikle Resmi dağıtıcısından youtube linki.Dinlemeniz için ısrar ediyorum.

    Orhan Gencebay müziğini sevmiyor olabilirsiniz.Müziği,özellikle Rock-Metal müziği sevenlerin de dinlemesi için ısrarcıyım. :))


    Bırakında Yaşayalım








    Evet...Bu eser Gencebay'ın gerçek Gencebay olduğu,en bilinen, en sağlam eserlerinin neredeyse tamamını ürettiği 70'li yıllara ait.1977 yılından bir 45'lik.

    Elektro Bağlamanın çok yaygın olmadığı yıllar bunlar.Fazla da kullanılmıyor haliyle.Gencebay o zamanlar Erkin Koray'la oldukça yakın arkadaş.Müzikleri de etkileşim halinde haliyle.Farklı arayışlar içindeler.Gencebay müzik hayatı boyunca Rock ve türevlerine karşı ilgili.Eserdeki Bas Gitar-Elektro bağlama yakınlığını hissetmişsinizdir.Hatta Elektro Bağlamayı Bas Gitar riffleriyle hayal etmek hiç te zor değil.

    Gencebay sayısız eserinde bağlama kullanmıştır.Üstelik her türünü.Ancak,bu parçadakine benzer bir kullanım bulmak hayli zor.Hatta bir benzeri yok gibidir.Bu sebeple Gencebay müziğine aşina olanlar 'Bırakın da Yaşayalım' bestesine nadide bir eser gözüyle bakarlar.Bunun sebebi birazda Gencebay'ın bu tarzı sürdürmemiş oluşu ve üstüne üstlük bu eserine üvey evlat muamelesi çekmiş olmasıdır.Nedendir bilinmez 77 kaydı dışında ne Klasikler albümlerine koymuş,Ne Bir Ömür albümünde çalınmış(çok şükür ki) ne de herhangi bir TV programında söylemiştir.Neredeyse yok gibi davranmıştır.



    Çoğunuz ilk kez dinledi belki de.Gencebayseverler içinde bile bilmeyen,dinlemeyenler var!Orhan Gencebay'ın en Underground eserini tanıtmak istedim.Biraz da türlerden bağımsız olarak,içimizdeki ötekine hitap ettiği için.



    1977 yılının Türkiye'sinde böylesi canlı,böylesi organik,böylesi coşkulu ve böylesi COOL bir kayıt yapılabildiyse 40 yıl sonra kayıt teknolojisindeki bu kepazelik nedir? demeden edemiyor insan.Şu kalitenin yarım yüzyıl sonra artarak günümüze geldiğini hayal edin lütfen. :kafa:


    Kurt Cobain öldüğünde hüngür hüngür ağlayan bir adam.Arabesk kavramının karşılayamayacağı bir sanatçı.Son 25 yılını tamamen boşa geçirmiş olsa da,muhtemelen Elektro Bağlamayla yapılmış,yapılacak en şaşırtıcı geçişlere sahip bu kayıt ve ilk yıllarına ait daha niceleri müziğini sevmek için yeterli bir sebep.





    Not:Bağlamanın her türünü çılgınca çalabilmektedir.Kendine kaldığında aralıksız saatlerce çaldığını ve inanılmaz ritimler bastığını görenler zaman zaman anlatırlar.Hatta kamera ve canlı yayın fobisi yıllarca bağlama çalışını görmemizi engellemiştir.90'lı yıllara kadar canlı bağlama kaydı yok gibidir.Sonrasında da hep kısa kısa çalmış ve daha ısınamadan (ısınması için en az 1 saat çalması gerektiğini kendi söylüyor) bırakmıştır.Yanlış anlaşılmasın.Isınmamış hali bile bu dünyadan değil gibidir.Aşırı mükemmeliyetçi tarafı aslında zarar vermiştir bizim ekranlarda gördüğümüz haline.
     
    #1
    Son düzenleme: 19 Haziran 2017
    Mustafa ALKAN, refuserQ, Chaturanga ve diğer 4 kişi bunu beğendi.
  2. Mikrobiyolog
    Çevrimdışı

    Mikrobiyolog FLAC

    Katılım:
    5 Ocak 2016
    Mesajlar:
    503
    Beğenileri:
    1.422
    Tek bir şarkıyla olmaz o zaman, en güzel eserlerinden bir seçme isteriz bu başlığın altına..:ok
     
    #2
    refuserQ, Chaturanga ve DefinitioN bunu beğendi.
  3. DefinitioN
    Çevrimdışı

    DefinitioN Analog Yetkili üye

    Katılım:
    9 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    2.552
    Beğenileri:
    2.960
    Eskisi kadar konsantre değilim Gencebay külliyatına.Oradan doğruca Back İn Black'e geçince büyü bozuluyor.Ama kendimce dinlemenizi tavsiye edebileceğim birkaç eserini yazarım.Çook var aslında..Yazılabilecek gibi değil...
     
    #3
    refuserQ ve Chaturanga bunu beğendi.
  4. Mustafa ALKAN
    Çevrimdışı

    Mustafa ALKAN WAV

    Katılım:
    11 Ekim 2014
    Mesajlar:
    704
    Beğenileri:
    741
    Neredeyse tum sarkilarini bilirim. Ozellikle eski albumler ayri bir dunyadir. Sultan filminde turkan Şoray a asilan minibus şoförünün sarhosken " ne demis orhan abimiz; birakin da yaşayalım... Repligi aklimdadir. Harika parcadir. Eski donem yokluğu,baskiyi net hissettirir.
     
    #4
    refuserQ ve DefinitioN bunu beğendi.
  5. karanehir35
    Çevrimdışı

    karanehir35 DSD

    Katılım:
    15 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.158
    Beğenileri:
    6.713
    Eline saglik @DefinitioN Fatih abi.
    Gece gece duygulandirdin.

    Ben de bir incelememde Orhan Gencebay'in bir eserini ele almistim. Onu burada tekrardan paylasayim:

    Orhan Gencebay-Hatasiz Kul Olmaz

    Ozellikle bu degerli sarkinin, baglama konusunda bir ilkligi vardir. Daha dunyada gitar ustune ritim atma olayi yayginlasmamisken, Orhan Gencebay baglama ustune ritim atarak, Turkiye'de ornegine ilk kez rastlanan bir teknikle caliyor baglamayi. Dunyadaki trendleri iyi takip etmesinin 70'li yillardaki bir izdusumu bu parca.

    Gencebay'in sesi melez-sentez bir sestir. Davudidir, toktur. Arap-Türk ve biraz da bati seslerinin bir karisimi gibidir. Girtaktan nagme cikarabilen bir sestir bu ayni zamanda ve ton olarak genelde kalindir.

    Ks500'un govdeli ve kalin erkek vokallerde cok basarili oldugunu yukarda soylemistik. Ayni durum Gencebay ozelinde de gecerli oldu. O gövdeyi, kalin ve tok sesi-tonu tam verdi ks500.
    Parca, 12'li hece olcusuyle yazilmis 6+6 seklinde. 3+3+3+3 seklinde ve her 3 hecenin sonunda yaklasik 1 saniye duraklayip soyluyor sarkiyi Gencebay. Vurgu genelde ilk hecelerde. Vurgular net ve kalin sekilde. Cok net duyuyorum ks500'le bunu. Yine boyle bariton ve piyanonun LA notasiyle ayni frekansi( 440 hz) tutturabilen ( bu olayi Gencebay bizzat kendisi test etmistir Japonlarla, benim tespitim degildir) bir sesin sibilansa dusmesi beklenemezdi ks500 özelinde ve bu negatif durum olusmadi.
     
    #5
    refuserQ, Mikrobiyolog ve DefinitioN bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş