Sony A15 - A35 - WM1A - WM1Z Karşılaştırma

'Sony' bölümünde mavi tarafından 3 Mayıs 2017 tarihinde başlatılan konu.

  1. mavi
    Çevrimdışı

    mavi MP3

    Katılım:
    7 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    118
    Beğenileri:
    586
    Tüm Techno-Fi ailesine yeniden merhaba.

    “Yeni nesil Walkman’ler, eski topraklara karşı” teması üzerinden Sony’nin son derece iddialı ve piyasada oldukça ilgi gören yeni seri müzikçalarlarının, önceki seri Walkman’lere göre ne kadar ilerleme kat ettiğini ifade etmeye çalışacağım.

    İncelemem içerisinde ses performanslarına doğrudan değineceğim Walkman’ler Sony A15, A35, WM1A ve WM1Z olacak. Bunun yanına ZX serisi Walkman’leri de bazı noktalarda dahil edeceğim.

    (Bu arada, A35 ve WM serisi Walkman’leri bana Türkiye’ye gelir gelmez temin etme lütfunda bulunarak yeni Sony ürünlerinin Techno-Fi ailesi tarafından tanınmasında büyük emeği geçen Sony Eurasia’dan Şükrü Çetinkaya’ya teşekkürlerimi sunayım.)

    sony 4.JPG

    İnceleme, ifade ettiğim üzere yüksek oranda bu aletlerin ses performansları üzerinden olacak, zira kullanım, arayüz ve özellikler açısından tahmin edeceğiniz üzere birbirlerine oldukça yakınlar.

    Hemen kısa bir geçmiş özetiyle başlayayım.

    Biliyorsunuz, “portatif odyofil müzikçalar” müzik dünyasında kısmen yeni bir terim. Her ne kadar 2010 öncesi bu konuda başarılı aletler üretilmiş olsa da şu an artık bir furya halini alan “Hi-Res” müzikçalarların piyasada iyice yoğunlaşmaya başlaması ve yeni bir sektör olarak ortaya çıkması ile başlayan süreç bundan yaklaşık 6 – 7 sene önce dünyaya merhaba diyor.

    2010 yılında bu sektörde bir mihenk taşı olarak kabul edilebilecek, Çin menşeli Hifiman firmasının HM801 kodlu müzikçaları, sahip olduğu tüm kusurlarına (ve -30 yaş üstü arkadaşlar bilirler- Commodore 64 adaptörüne benzeyen şasisine) rağmen ayrık amfi / DAC tasarımıyla piyasada belirgin bir ilgi yarattı ve yeni bir elektronik ürün dalının ortaya çıkmasına giden yolda belki de ilk önemli adımı oluşturdu.

    2010’u izleyen birkaç yıl içerisinde irili ufaklı pek çok firma, farklı ürünlerle bu kulvara katılırken, “Walkman” ile portatif müzikçalar sektörünün 1979 yılında kurucusu ve o günden bu yana devi olan Sony, işi belki de biraz rehavetin etkisiyle ağırdan aldı.

    Her ne kadar 2009 gibi erken bir tarihte piyasaya sürmüş olduğu A845 ve X1050 gibi oldukça sükse yapan modellerine, bugünkü Walkman’lerde de kullandığı kendi özel tasarımı S-Master dijital amfi teknolojisini uyarlamış olsa da, bu iki Walkman belirli özellikler açısından “Hi-Res Müzikçalar” sektörünün bir anlamda uzağında kalıyordu (örneğin 24 bit çalamama, FLAC desteklememe ve hafıza genişleme imkanı sunmama gibi önemli eksiklikler).

    2013 bu anlamda Sony için bir dönüm noktası oldu. Zira bu yıl, ilk başlarda “Walkman 35. Yıl Özel Modeli” olarak lanse edilen ve kendine has parça seçimi ile mühendisliğe sahip olan Sony’nin ilk 24 bit destekli “premium” Walkman’i ZX1 piyasaya sürüldü.

    Sony ZX1, kullanıcılar tarafından her ne kadar eleştirilen yönlerle gelse de (seste hafifçe sertlik, dijital tonlama, vokallerde “shoutiness”), firmanın bu sektöre artık kendinden beklenen ağırlığı koyma motivasyonunu göstermesi açısından kanımca oldukça önemli bir ürün oldu.

    ZX1, kendinden önceki Walkman’lerden farklı olarak (her ne kadar Hi-Res etiketine yaraşır bir sinyal / gürültü oranına sahip olmasa da) 24 bit yüksek çözünürlüklü dosyaları ve FLAC, hatta DSD formatlarını bile oynatabiliyordu. Hafıza genişletme imkanı sunulmasa da özellikle zamanına göre oldukça doyurucu sayılabilecek 128 GB’lık kapasitesiyle ZX1, kendinden önceki Walkman’lerin oldukça eleştirilen format desteği ve hafıza sorununa bir ölçüde çözüm de getirdi. (Not : Sony, Walkman’lerinde FLAC desteklemeyi uzunca bir süre ertelemişti)

    ZX1’in piyasaya sürülmesinden yaklaşık bir sene sonra, 2014 yılı sonunda Sony, kendisini bu sektörün en iddialı isimleri arasına sokacak olan ZX2 modelini kullanıcıların beğenisine sundu. ZX2, selefi ZX1’in eleştirilen yönlerini telafi etmekle kalmayıp, üzerine hafıza kartı desteği ve belirgin bir ses kalitesi artışıyla geldi ve haliyle taşınabilir müzikçalarlar dünyasında yüksek bir popülerliğe erişti.

    (An itibariyle ZX2’nin piyasaya sürülüşünün üzerinden 2.5 yıla yakın zaman geçmesine karşın bu Walkman’in halen popülerliğini koruyan bir cihaz olması kanaatimce alternatifsizliğiyle alakalı. Zira, başarılı ses kalitesi, sahnesi, bazı IEM’lerle olan harikulade uyumu ve streaming vasıtasıyla Tidal / Spotify gibi servislere erişip, tek şarjla bunları 20 – 30 saat boyunca kullanma imkanı sağlaması piyasada hala şahsına münhasır bir özellik gördüğüm kadarıyla. Umarım Sony, asıl hedef kitlesi olmasa da Android / Tidal / Spotify sevenleri unutmaz ve yeni S-Master amfili, çıkış gücü yükseltilmiş bir ZX3’ü de ilerde müzikseverlere armağan eder)

    Sony ZX2, müzik çevrelerinde her ne kadar birçok dinleyici ve eski toprak eleştirmen tarafından (örneğin Steven Rochlin) el üstünde tutulsa da, yine de eski Walkman’lerden miras kalan bazı eksiklikleri yok değildi.

    Bunlardan biri, kanallar arası ses sızması (crosstalk), gürültü tabanı (noise floor), THD (Total Harmonic Distortion) gibi ses kalitesine etki eden önemli teknik değerlerinin, rekabet ettiği en üst seviye müzikçalarların gerisinde kalmasıydı.

    İkincisi ise 2 x 15mW güç üretebilen amfi tasarımıydı. Bu yüzden ZX2, özellikle empedansı 50 – 60 ohm’dan yüksek ve biraz akıma ihtiyaç duyan kafaüstü kulaklıkları doyurmakta güçlük çekiyordu.

    Sony’nin yeni nesil müzikçalarları olan A35, WM1A ve WM1Z’yi geniş bir zaman aralığında deneme imkanı bulmuş bir kullanıcı olarak şunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki, artık bu Walkman’ler yukarıda belirttiğim noktalarda da güçlüler.

    Sony WM1Z.jpg

    Yeni nesil S-Master HX amfi tasarımı ile çıkış güçlerinin arttırılması ve WM serisi Walkman’lere 2 x 250 mW güç üretebilen dengeli çıkışın konulmasının yanısıra, yeni seri Walkman’ler yukarıda belirttiğim teknik değerler açısından da artık ideal denebilecek ölçülere ulaştılar.

    (Not : WM serisi Walkman’lerin çıkış empedansları sırasıyla 1A : 0.92 ohm, 1Z : 0,94 ohm – dolayısıyla özellikle hassas IEM’lerle ZX2’den de daha iyi uyum sağlayacak gibi görünmekteler.)

    Bu açıdan A30 ve WM serisi Walkman’lere, Sony’nin teknik açıdan herhangi bir kusur barındırmayan ilk Walkman’leri denebileceği fikrindeyim. Şimdi bu “ölçümsel üstünlüğün” ses kalitesine nasıl / ne oranda yansıdığı kısmına geçelim.

    SES

    A15, A35, WM1A ve WM1Z’nin genel ses başarımını ortalama olarak gözlemleyebilmek için pek çok kulak içi ve kafa üstü kulaklık kullandım. Bunların arasında Hifiman HE-560, Hifiman Edition S, RE600, Sennheiser HD6XX serisi ve HD700, HD800, IE800, Sony Z1R, 1000X, 1More Triple Driver ve Audio Technica MSR7 gibi aletler bulunmakta.

    (Buradan Sennheiser kafa üstü kulaklıklari inceleme için uzun saatler boyunca kullanma imkanı sağlayan ve bir yandan da akustik temalı hoş muhabbeti ile bendenize ilginç bilgiler bahşeden Sennheiser-Bircom’dan Çağrı Bey’e de teşekkürlerimi ileteyim)

    Walkman’lerde dinlemelerimi, A15’te yalnızca Clear Stereo açık, A35’te tüm geliştirmeler kapalı ve WM1A ile WM1Z’de “Doğrudan Kaynak” özelliği aktif olarak yaptım.

    Öte yandan, mastering aşamasında üzerinde gereğinden fazla oynanmamış, doğal dinamik aralığı korunmuş ve bol müzik datası içeren kayıtlar kullandım.

    Önemli Not : İncelemedeki Walkman’lerin ses limitleri tarafımdan kaldırılmıştır.Ses limitini kaldırmayı düşünüyorsanız, bunu daha önceden uygulamış birine danışmadan yapmamanızı tavsiye ediyorum. Basit, düşük riskli ve geri dönüşü olan bir prosedür (kabaca bölge değişikliği yapıyorsunuz) ; fakat yine de herhangi bir terslik durumunda cihazınız garanti dışı kalabilir.

    Ses Karakteri

    Tahmin edeceğiniz üzere bu Walkman’lerin ses karakterlerinde alışılagelmiş Sony sıcaklığı bulunmakta. 2.5 yıllık A15’ten yeni nesil WM1Z’ye kadar bu konuda değişen fazla bir şey yok diyebilirim.

    Yeni nesil Walkman’lerde değişikliğe uğrayan noktaladan biri mid seslerin sunumu.

    Eski seri A15 ve ZX2’deki hafifçe geriye yaslanmış ve bu yüzden kendini çok fazla yüzünüze vurmayan midler, yeni nesil Walkman’lerde biraz daha önde. Midlerin bu hafif öne alınma durumu, seste biraz daha aydınlık olma hissiyatı yaratıyor. Bu ayrımı özellikle A15 ve A35 arasında gözlemledim.

    sony 1.JPG

    A35 ve WM1A bu karşılaştırmada ses karakterleri birbirine en çok benzeyen aletler. İkisi de frekans başarımı olarak dengeli, sıcak ; öte yandan parlak veya karanlık olmayan, kısmen nötr diye tabir edebileceğimiz bir ses karakterine sahip.

    WM1Z ise ses rengi olarak, Sony mühendislerinin de ifade ettiği üzere farklı tuning’i ve altın kaplamalı bakır şasisi ile bu ikiliden ayrılıyor. Ben dinlemelerimde, WM1Z’nin, WM1A ve A35’e göre biraz daha sıcak ve plakvari bir aydınlık barındıran bir sunuma sahip olduğuna kanaat getirdim.

    Bu açıdan, WM1A ile A35 daha “modern” bir ses karakterine sahipken, WM1Z biraz daha analog ve organik bir sunuma sahip. WM1A ile WM1Z arasındaki renk farkı özellikle telli enstrümanlarda kendini daha net biçimde belli ediyor. Örneğin, akustik gitar veya ud tasviri WM1A’da biraz daha renksiz ve mat iken, WM1Z’de bu enstrümanlar daha renkli ve aydınlık bir tınıya sahip oluyor.

    Fakat yine de WM1A ile WM1Z arasındaki ses karakteri farkının, kısmen kolay anlaşılabilir olmakla birlikte çok büyük olmadığını belirteyim.

    Frekans dengesi açısından yeni nesil Walkman’lerin hiçbirinde gereğinden fazla öne çıkan bir frekans bulunmamakta ; bas-mid-tiz sunumu oldukça dengeli. Ve bu cihazların hepsinin – A35 de dahil – zaman zaman cılızlaşabilen A15’ten daha gövdeli ses ürettiğini belirteyim.

    Bas

    Müziğe dair tasvirlerimde genellikle matematiksel ifadelerden kaçınsam da sanırım şunu söylemek hatalı olmaz :

    Sesteki bas yoğunluğu : WM1Z > WM1A > A35 > A15

    Herhangi bir ekolayzır kullanılmadığında A15, serinin bas yoğunluğu en düşük ve en az gövdeli sesini üretmekte. A15’in basları her ne kadar derinliğe sahip olsa da çözünürlük ve doku (texture) olarak kendisinden daha zengin olan diğer 3 Walkman’in gerisinde kalıyor.

    Diğer yandan, özellikle ses yüksekliğinin artmasıyla A15’in basları hafif de olsa midlere sızma eğilimi gösterebiliyor.

    Fakat A15, diğer 3 Walkman’in tersine eski tip Sony ekolayzırına ve 3 seviyeli Clear Bass’a sahip. Bunun iyi ve kötü yanları var.

    Bu ayar ile bas vurgusunu çok ciddi biçimde (hatta kontrolsüzce) arttırmak mümkün. Bunun yan etkisi ise, özellikle Clear Bass’ın son seviyesi olan 3’e getirildiğinde diğer frekanslarda baskıla(n)maya (compression) ve seste hafifçe boğuklaşmaya yol açması.

    Yine de şunu söyleyeyim, A15, en başta çözünürlüğü hedeflemeden bas gücüne odaklanan kullanıcılar için Clear Bass ekolayzırıyla hala başarılı bir alet.

    A35 ve WM1A bas karakteri ve rengi olarak çok yakınlar. Aralarında bu konuda daha ziyade hafifçe gövde ve çözünürlük farkı var, belirteyim. A35’i bu incelemede oldukça öveceğim, zira kendisi 900 TL civarı fiyat etiketiyle, üç katı fiyat etiketine sahip abisi WM1A’ya –özellikle 200 dolar altı kulaklıklarla- oldukça yakın performans sunmakta.

    WM1A’nın daha kuvvetli amfisi ve özenle seçilmiş parçalarının marifetini, biraz daha zor sürülebilen ve kaydı daha iyi çözen kulaklıklara geçince görmeye başlıyorsunuz.

    Örneğin benim incelemelerimde kullanmaktan çok haz aldığım ve HD 6XX serisine göre müzik kayıtlarını net biçimde daha başarılı çözen Sennheiser HD700 üzerinde WM1A, A35’e göre üstünlüğünü rahat biçimde gösteriyor. HD700’ü sürerken WM1A, daha özgüvenli ve doku olarak daha zengin bir bas sunumuna sahip.

    WM1Z’de ise durum biraz değişiyor. Bu alete ilişkin incelememde belirttiğim üzere, 1Z şu ana kadar taşınabilir bir müzikçalarda duyduğum en gövdeli ve en özgüvenli bas sunumuna sahip. A35 ve WM1A’ya kıyasla sahip olduğu ses rengi farkı, baslarda da kendini belli ediyor. Daha kolore, sıcak ve gösterişli basları var WM1Z’nin. WM1A’dan bu noktadaki farkı, bas frekanslarda da kendini belli eden kolorasyonu ve hafifçe daha fazla gövdeli olması.

    İki alet de bu konuda özellikle başarılılar. Herhangi bir ekolayzır ayarı olmaksızın pek çok kullanıcı için fazlasıyla doyurucu bir bas tepkimesi üretecekleri düşüncesindeyim. Aynı zamanda 1A ve 1Z’nin basları herhangi bi şekilde çamurlaşma veya midlere sızma eğilimi göstermiyor.

    Mid

    Yeni S-Master tuning’inin ses başarımında en fazla katkı sağladığı noktalardan biri mid frekanslar olsa gerek. Zira özellikle A15 ve A35 arasında özellikle mid seslerin temizliği ve berraklığı açısından yabana atılamayacak bir fark bulunmakta.

    A35’te mid sesler A15’e göre bir ölçüde daha önde konumlandırılmış durumda. Daha temiz olmalarının yanı sıra, A15’in midlerinde, kaynağın ses karakerini başarılı bir şekilde deşifre eden bazı IEM’lerle kullanırken net bir şekilde gördüğüm perdelilik, bozulma (distortion) ve gren A35’te oldukça azaltılmış.

    Benim gözümde mid seslerdeki perdelilik, A15’in bir anlamda aşil topuğuydu ve bu zayıf nokta A35’te başarılı bir şekilde giderilmiş diyebilirim. (Well done Sony!)

    A35’in midleri yakın, temiz ve layering olarak emektar A15’e göre daha başarılı bir derinlik algısı oluşturuyor. Sahnede mid seslerin katman olarak geriye doğru ön planda vokal ve arka planda klavye(ler) olarak yayıldığını daha rahat ve açık seçik şekilde takip edebiliyorsunuz.

    A35, ses tınısı (timbre), yani bir anlamda enstrüman gerçekçiliği olarak da A15’ten daha üstün. Klavyeler, vokaller ve yaylı enstrümanlar A35’te daha ete kemiğe bürünmüş durumda. Daha az işlenmiş ve daha az simüle edilmiş izlenimi bırakıyor.

    WM1A bu açıdan da A35’in gelişmiş versiyonu gibi.

    1A’nın midleri yine diğer frekansları gibi A35’e yakın bir karakterde. Hafif sıcak, fazla renkli olmadan, berrak, detaylı ve herhangi göze batan bir kusur barındırmadan sahneye başarılı bir şekilde dağılıyor enstrümanlar.

    1A’nın bu noktada A35’ten üstünlüğü, müzik kaydından, bir anlamda ortam detayı (ambient detail) diyebileceğim ve müziğin kaydedildiği ortama ilişkin (stüdyo, konser alanı vb) daha fazla veriyi çözüp size sunabiliyor olmasında yatıyor. Bu sayede biraz daha fazla “hava” duyuyorsunuz ; enstrümanlar ve sesler birbirlerinden hafifçe daha iyi biçimde ayrılıyor ve bu durum size bir miktar genişlemiş sahne algısıyla dönüyor.

    Lakin şu noktayı tekrar edeyim, A35 ve 1A arasındaki ses kalitesi farkını zorlanmadan anlayabilmek için orta-üst seviye bir kulaklığa ihtiyacınız var.

    sony 3.jpg

    1Z’nin kendine özgü kolorasyonu ise mid seslere farklı bir hava katıyor. 1A’nın bu konudaki teknik becerilerine sahip olmasının yanında, daha organik ses tınısı ile 1A’dan biraz daha gerçekçi bir enstrüman tasviri sunuyor 1Z.

    Fakat bu kolorasyon, ses sıcaklığına olan etkisi ile zaman zaman 1Z’nin, sunduğu ses berraklığını 1A kadar belli etmesini engelleyebiliyor kanımca. Bu iki cihazı kullananlar arasında daha mat / daha az renkli sese sahip 1A’yı berraklık olarak 1Z’nin hafifçe önünde olarak değerlendiren dinleyiciler de var.

    Dolayısıyla sadece fiyat etiketine bakarak bu iki müzikçalar arasında bir alt / üst ayrımı yapmanın pek de doğru olmayabileceğini belirteyim. 1Z teknik özellikler olarak 1A’dan hafifçe üstün olsa da bu iki Walkman’i, Sony’nin de belirttiği üzere farklı zevklere hitap etmek üzere tasarlanmış iki alet olarak görmek makul olacaktır. WM1Z incelememden bu konuda bir bölüm paylaşayım :

    WM serisinin ilk (ve daha maliyet odaklı) ürünü WM1A, Sony’den Urushihara Teruhiko’nun ifadesiyle daha “hızlı ve keskin” bir ses karakterine sahipken, özellikleri açısından Sony’nin amiral gemisi Walkman’i olan WM1Z daha “zengin ve nazik” bir sunuma sahip.”

    Gerek A35, gerekse WM serisi Walkman’ler mid frekanslarda “kusur” olarak geçebilecek herhangi bir bozulma, parlama veya vokallerde “shoutiness”a sahip değiller.

    Tiz

    A35, A15’e gore frekanslara genel olarak yayılan üstünlüğünü burada da belli ediyor. Yüksek frekanslarda ses detayı A35’te daha kolay biçimde seçilebiliyor ve bu alet, artan kanal ayrımı başarısı ve düşen gürültü tabanı ile A15’ten biraz daha havadar denebilecek tizlere sahip.

    Bunun yanında zillerde A15’in sahip olduğu kontrollülüğü sürdürmekte. Ride veya crash zillerine vurulduğunda seste kontrolsüzce dağılma / yükselme görülmüyor. Fakat A35, bu zilleri A15’e gore biraz daha mikro detayı yüksek ve rafine bir biçimde çözüyor.

    Aynı zamanda A35’in ses tınısı olarak A15’e kıyasla üstünlüğü, özellikle keman veya akustik gitar gibi yüksek frekanslı sesler de üreten telli çalgılarda kendini daha gerçekçi bir enstrüman tasviri şeklinde belli ediyor.

    1A, A35’in kısmen renksiz ve belirgin bir kusuru bulunmayan tiz sunumunun üzerine bir miktar çözünürlük ve hava artısıyla geliyor. Bu sayede, kayıtlardaki yüksek frekans verisini iyi cozen kulaklıklarla, özellikle konser kayıtlarında A35’e göre üstünlüğünü daha net bir şekilde ortaya koyuyor.

    1Z ise, tizlerde 1A’dan renk ve bir miktar teknik başarım olarak ayrılmakta. 1Z’nin tizleri 1A’dan hafifçe parlak ve ortam detayı olarak biraz daha zengin. Bu farklılık, 1Z’nin enstrüman tasvirine olumlu yansımakta. Nötr veya kolore ses tercihi kişiye gore değişir, fakat dışarıda duyduğum akustik enstrüman(ların) tınısına 1Z, kardeşi 1A’dan bir miktar daha yakın bir ses üretmekte.

    Öte yandan, yeni nesil S-Master HX’e sahip Walkman’ler (özellikle 1A ile 1Z) kayıt kusurlarını belli etmek konusunda eski seriye göre biraz daha dürüstler diyebilirim. ZX2’nin, kayıt kalitesini bu kadar vurguladığını hatırlamıyorum. Dolayısıyla bu iki WM serisi müzikçalardan birini alıp mp3’le sıkıştırılmış kayıtlar dinlemenin pek tutarlı olmayacağı kanaatindeyim.

    Tamamıyla kişisel değerlendirmem olarak, 1A ve 1Z’nin tizlerinin belki bir miktar daha havadar olmasını arzu edebilirdim.

    Gürültü Performansı

    Teknik değerleri yükseltilmiş yeni nesil S-Master amfi, bu konuda A10, A20 ve ZX serilerinde kullanılan selefine göre daha iyi bir performansa sahip. A35, A15’ten ; WM1A / WM1Z ise kendilerinden önceki amiral gemisi olan ZX2’den daha düşük gürültü tabanına ve dolayısıyla daha koyu bir arkaplana sahipler. WM serisinde 1 ohm’un altına çekilmiş empedans ile birlikte bu sayede daha az dip gürültüsü ve “hiss” duyuyorsunuz.

    Bu konuda yine özellikle A15 ile A35 arasındaki fark belirgin. Biraz hassas bir kulaklıkla dinlediğinizde A35’te, enstrüman seslerinin net bir şekilde daha siyah ve temiz bir ses zemininden yükseldiklerini fark ediyorsunuz. Bu ölçümü yapmaya girişmedim, fakat tahminimce bu iki Walkman arasında A35’in lehine yaklaşık 5 – 6dB’lik bir sinyal / gürültü oranı farkı var.

    Uzun süre kullandığım A15’ten sonra A20 serisinde ses kalitesinin geliştirilmemesi dolayısıyla hayal kırıklığına uğramış bir kullanıcı olarak, Sony’nin bu sefer A35’e gerekli özeni göstermesi hoşuma gitti açıkçası.

    Aynı zamanda A35, WM1A ve WM1Z’de, daha yüksek kanal ayrımı performansı sayesinde enstrümanlar bulundukları yerde daha net biçimde tanımlı seleflerine göre.

    Sahne

    Son birkaç yıl içerisinde piyasaya sürülen Sony Walkman’lere ilişkin en başarılı bulduğum yönleri sahneleridir herhalde. A15, hem genişlik hem de derinlik olarak fiyatına göre halen daha oldukça başarılı bir sahneye sahip.

    Diğer yandan, özellikle ZX2’nin ilk dinlediğimde fena halde etkilendiğim 3 boyutlu ses sunumu bir dönem bazı kullanıcıların aklını karıştırmış, “Sony, ZX2’de acaba özel bir DSP (Digital Signal Processing) mi kullandı” kuşkusuna neden olmuştu.

    Yeni nesil Walkman’ler, bu konuda bir “terfi”den ziyade farklı bir sahne sunumuyla geliyorlar diyebilirim. Örneğin A15 ve ZX2’nin hafifçe geriye yaslanmış sahnelerine kıyasla A35 / WM1 serisi Walkman’ler biraz daha önde konumlandırılmış sahnelere sahipler. Bu durum, mid sesleri hafifçe çekinik A15 / ZX2 ikilisinden sonra bu frekansların daha göze batar hale gelmesini ve bazı mid ses detaylarının daha belirgin hale gelmesini sağlıyor. Bu da ses berraklığı hissiyatına olumlu katkıda bulunmakta.

    Olumlu olan diğer noktalardan biri, yeni nesil Walkman’lerin daha yakına konumlandırılmış sahnelerinin derinlik kaybına yol açmaması. A35, 1A ve 1Z oldukça geniş ve derin sahnelere sahipler.

    A35’in A15’e göre bu noktada hafifçe üstün olduğu yer ise sahne yüksekliği. Enstrümanların önünüzde oluşturduğu “sesten duvar”ın A35’te bir miktar daha yüksek olduğunu hissediyorsunuz.

    1A ile 1Z ise ortam detayı çözme üstünlükleri ve enstrümanların arasında daha fazla “ferahlık” hissiyatı veren havadarlık sayesinde A35’ten hafifçe daha hacimli sahne hissiyatı vermekteler.

    Ayrıca, bu iki modelin dengeli kulaklık çıkışından yapılan bağlantıda enstrüman ayrımı daha da kuvvetlenirken sahne biraz daha genişliyor ve havadarlık kazanıyor, bunu da ifade etmiş olayım.

    Çıkış Gücü

    Öncelikle, kağıt üzerindeki değerlere bakalım : (Değerler 16 Ohm empedans üzerindendir)

    * A15 : 2 x 10 mW

    * ZX Serisi : 2 x 15 mW

    * A35 : 2 x 35 mW

    * 1A & 1Z :

    1) 3.5 mm tek-taraflı bağlantıda : 2 x 60 mW

    2) 4.4 mm dengeli bağlantıda : 2 x 250 mW


    Pratik kullanımda, bu değerler arasında görülen uçuruma rastlamıyorsunuz. ZX serisi Walkman’ler, ses çıkışı açısından A15’ten belirgin ölçüde üstünse de, aynı farkı ZX serisi ile A35 arasında göremedim. A35 belki biraz daha yüksek sese ulaşabiliyor. Fakat arada çok ciddi bir fark bulunmamakta.

    1A ve 1Z de 2 x 60 mW çıkış değerlerine rağmen yine de ZX serisinden çok daha kuvvetli değiller. Örneğin, bir amfinin kuvvetini ölçmek açısından kullandığım en güvenilir testlerden birisi olan “Sennheiser HD600 testi”nde 1A ve 1Z’nin, 300 Ohm’luk bu kulaklığı, yüksek bir ses seviyesine çıkarmakta zorlandığını gördüm.

    (Fakat yine de ekleyeyim, 1A ve 1Z her ne kadar Sennheiser HD600’ü “gürültülü” diye tabir edilebilecek ses seviyesine çıkar(a)masa da ses gövdesinde en ufak bir kayıp hissetmedim.)

    Diğer yandan tek-taraflı bağlantıdan dengeli bağlantıya geçtiğinizde ciddi bir güç artışına tanık oluyorsunuz. 2 x 250 mW’lık dengeli çıkış gerçekten güçlü. Bu bağlantıyı kullanarak, sadece HD600’ün değil, HD800’ün de doyurulabildiğini ifade edenler var.

    Dolayısıyla sürülmesi zor kulaklıklar için dengeli çıkış elzem olacaktır.

    (Not : Bildiğim kadarıyla 2.5 veya 3.5 mm’lik dengeli jakları, Sony’nin 4.4 mm’lik jakına dönüştüren adaptörler piyasada bulunabiliyor.)

    Pil Ömrü

    Bu konuda, karşılaştırmadaki Walkman’ler içerisinde en düşük çıkış gücüne sahip olan A15’in hafif bir avantajı var. 16 ve 24 bit flac parçalarla, tek şarjla yaklaşık 30 – 35 saatlik bir çalma süresi elde edilebiliyor.

    A35 biraz daha düşük, fakat yine de A15’in pil performansına yakın seviyede. Gündelik denemelerimde (yine 16 & 24 bit flac parçalarla) 25 – 30 saat arası bir çalma süresi aldım.

    1A ile 1Z ise daha heybetli amfi katları ve elektrik tüketimi konusunda biraz daha cömert parçaları ile ortalama 20 – 25 saat aralığında bir çalma süresi vermekte.

    Bu sürelerin, aletlerin ses geliştirme özellikleri kapalı olduğunda geçerli olduğunu belirteyim. Diğer yandan, gündelik kullanımda ekranın daha uzun süre kullanılması bu süreleri bir miktar daha aşağı çekecektir.

    Malzeme Kalitesi

    Tahmin edeceğiniz üzere 1A ve 1Z kusursuz denebilecek bir malzeme ve yapım kalitesine sahip. Fakat camlarını iyi korumak gerekmekte.

    sony 2.jpg

    A35 malzeme kalitesi olarak A15’ten genel manada daha üstün. Zira A15 bu konuda zayıf bir Walkman olmasa da ele kesinlikle kalite hissiyatı veren bir cihaz değil. Özellikle plastik ekranı çizilmelere karşı son derece dayanıksız.

    Sony, bu sefer A35’in ekranında gerçek cam kullanmayı tercih etmiş. Bu da cihazın bir kalite hissi oluşturmasına yardımcı olmakta.

    Son Olarak : Bu Walkman’ler Kimin İçin?

    Yaklaşık 550 - 600 TL’lik fiyat etiketiyle A15 hala fiyat / performansı yüksek bir müzikçalar. Her ne kadar 200 dolar altı DAP segmentinde rekabet günden güne artsa ve birbirinden kaliteli ürünler piyasaya sürülse de A15, yine de Clear Bass ekolayzırı, sahnesi, kullanım kolaylığı ve pil ömrüyle başarılı bir alet.

    A15’in bazı genel özelliklerine sahip olup, dokunmatik ekran ve biraz daha geliştirilmiş ses kalitesi için benim de oldukça beğendiğim A35’in iyi bir tercih olacağı kanısındayım.

    Yazıda daha önce ifade ettiğim gibi, eğer yüksek kaliteli ve analitik ses özellileri kuvvetli bir kulaklık kullanıyorsanız bu durumda 1A, A35’e göre üstünlüğünü sergileyecektir.

    Fakat 100 – 150 dolar aralığında kulaklık sahibi olup 1A almayı düşünmenin pek iyi bir ekonomik tercih olmadığı fikrindeyim. Zira 1A ve 1Z, fiyat etiketlerinin karşılığını yalnızca yüksek kaliteli kulaklıklarla eşleştirdiğinizde verebilecek cihazlar.

    Sony WM1A’nın, aydınlık veya karanlık olmayan sıcak sesiyle, kaliteli kulak içi veya kafa üstü kulaklık sahibi pek çok kullanıcıyı memnun edebileceği fikrindeyim.

    1Z ise fiyatı ve görünüşü itibariyle, 2000 dolar üstü ultra-premium, “TopOfTheLine” müzikçalar sınıfına Sony’nin adayı olarak geliştirilmiş, tam manasıyla bir “niche market” ürünü. Altın kaplaması ve 450 gr’lık ağırlığıyla taşınabilirliği hatta doğrudan taşınması sorgulanabilecek, butik bir alet.

    Öyle ki, ele alındığında “beni Yenikapı – Kirazlı metrosuna bindirmezsen sevinirim” diyen bir havası var 1Z'nin. :)

    1Z’nin, 1A’nın üzerine getirdiği şey ise fazladan 128 GB hafıza, teknik başarımda ufak bir üstünlük ve daha ziyade ses karakteri farklılığı.

    Daha önce de belirttiğim üzere, biraz daha zengin ses ile hafifçe plak-vari bir sunum karakterine sahip 1Z.

    Umarım bu Walkman’lere dair bu uzun yazıda kaleme aldıklarım, müzikçalar seçimi arifesinde olabildiğince fazla dinleyiciye yardımcı olur.

    Teşekkürler!
     
    #1
    Son düzenleme: 4 Mayıs 2017
    Serhat, ceylansinan, superman ve diğer 31 kişi bunu beğendi.
  2. DrWhite
    Çevrimdışı

    DrWhite FLAC

    Katılım:
    28 Haziran 2016
    Mesajlar:
    598
    Beğenileri:
    1.018
    Elinize, kulağınıza sağlık hocam. Çok güzel ve faydalı bir inceleme özellikle WM1A merak ettiğim bir daptı :ok
     
    #2
    mavi bunu beğendi.
  3. Özen
    Çevrimdışı

    Özen WAV

    Katılım:
    12 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    707
    Beğenileri:
    1.344
    Çok çok güzel bir inceleme olmuş yine @mavi .. Zevkle okudum.
    A35 radarımdaydi cowon D yi almadan. hatta alıyordum ki cowon ilanı görünce vazgeçtim.
    Hala daha merak ediyirum A35 in sesini a15 a16 ve a25 dinlemiş biri olarak a35 bu a serisinden bariz ses olarak ve güç olarak üstün gibi dediğinize göre ..
    Elinize sağlık..
     
    #3
    mc_technosoft, mavi ve sserkogss bunu beğendi.
  4. exelance_123
    Çevrimdışı

    exelance_123 MP3

    Katılım:
    2 Şubat 2017
    Mesajlar:
    54
    Beğenileri:
    35
    incelemelerinizi çok başarılı buluyor ,zevkle okuyorum ,inceleme yapacağınız zamanları iple çekiyorum .Sony a15 ve a35 i kullandim.soyle bir bilgi ekleyeyim.
    a15 ile a35 arasındaki seçimi birazda ki seçimi birazda müzik zevki belirliyor aslında .a15 ile a35 arasında limit kaldırma işlemini yapmadığım da ses yüksekliği farkı göremedim.a35 ses limiti kaldırılınca %20 ses arttı ve yeterince tatminkardi.a15 varken limit kaldırma işlemi yoktu ama a35 yakın bir güç verecektir diye tahmin ediyorum.a35 imi sattım ve yeni bir a15 gumus siparişi verdim.sebebi ise sahne olayı ve sesi 3 boyutlu verme olayıdır.a15 in sahnesini çok begenmistim.a35 e geçince sahne dar geldi bana evet mid çok yakındı ama sahne dardı.a35 için söylediğiniz enstrümanların ses gerçekçiliği olayına aynen katılıyorum enstrüman seslerini çok gerçekçi ve kaliteli veriyor.a15 ye limit kaldırıldığında belki aynı gerçekçilik olabilir diye tahmin ediyorum bakalım cihaz gelsin test edeceğim.a15 bass karın ugultusunu çok güzel verirken a35 basslar in titreşimini iyi hissettiriyor.ama bundan sonra yoluna a15 + Sony amfi ile devam edeceğim (tabi zirvem wm1a) incelemeniz için tekrar teşekkür ederim
     
    #4
    DefinitioN, mavi ve refuserQ bunu beğendi.
  5. sserkogss
    Çevrimdışı

    sserkogss FLAC

    Katılım:
    10 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    679
    Beğenileri:
    411
    Once kulaginiza sonra elinize saglik, coook genis bir inceleme yapmissiniz. Tarihinden baslayip, uyumlarina sesine sahnesine kadar. Keyifle okudum.
     
    #5
    DefinitioN ve mavi bunu beğendi.
  6. Italoman
    Çevrimdışı

    Italoman WAV

    Katılım:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.068
    Beğenileri:
    907
    Eline kulağına sağlık Mavi hocam. Özellikle dengeli sunumu, geniş sahnesi ve mid başarımı yönünden 1A ile ilgili tespitlerine katılıyorum ki, bir süre önce kısa bir izlenimimi paylaşmıştım. Açıkçası ben bu dapı çok beğeniyorum. Tek soru işareti single çıkışta daha yüksek mw değere sahip olmasına karşın zx2'den biraz düşük güç üretmesiydi. Aslında dengeli çıkış kullanılacaksa pek de handikap sayılmaz.
     
    #6
    mavi ve refuserQ bunu beğendi.
  7. DefinitioN
    Çevrimdışı

    DefinitioN Analog Yetkili üye

    Katılım:
    9 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    2.488
    Beğenileri:
    2.681
    Yazılımı sorunlu herşeye sinir oluyorum.Kullanamıyorum.Yok sesiymiş,yok gücüymüş yazılımı kullanışlı değilse ve tipi de kötüyse bende 'kalıcı' yeri yok.Bu sebeple Sony ürünlerine özel önem vermişimdir hep.

    Karşılaştırma için teşekkür ediyorum size.Durup durup okuyacağım başvuru kaynağı gibi olmuş.İncelemenin gelişimi ve konuya hakimiyetiniz çok keyif verdi bana.Elinize,emeğinize sağlık.
     
    #7
    Son düzenleme: 3 Mayıs 2017
    ceylansinan, mc_technosoft ve mavi bunu beğendi.
  8. Dr. Boom
    Çevrimdışı

    Dr. Boom FLAC

    Katılım:
    11 Nisan 2016
    Mesajlar:
    229
    Beğenileri:
    376
    Hocam yine döktürmüşsünüz maşallah, elinize kulağınıza sağlık :)
     
    #8
    mavi bunu beğendi.
  9. lazquest5334
    Çevrimdışı

    lazquest5334 MP3

    Katılım:
    6 Eylül 2013
    Mesajlar:
    72
    Beğenileri:
    77
    Gecenin bu vakti uyku tutmayınca, forumda yeni bir şeyler var mı diye bakıyım dedim. Ellerinize sağlık gerçekten. Resmen bilgi deposu kıvamında. Tecrübelerinizi bu şekilde akıcı bir sunumla anlattığınız için teşekkür etmek istedim.

    Hayırlı geceler. Sanırım sabah işe geç kalıcam. Yazıyı 1-2 sefer daha yavaş yavaş okumak istedim


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
     
    #9
    mavi bunu beğendi.
  10. Dibowie
    Çevrimdışı

    Dibowie Yeni Üye

    Katılım:
    25 Nisan 2017
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Öncelikle bu güzel karşılaştırma için teşekkür ediyorum.Ben a35 kullanmaktayım ve yeni bir kulaklığa geçmek istiyorum.Peki sizce a35 ile uyumlu olabilecek 100-200 dolar civarında en iyi kulaklıklar neler olabilir ?
     
    #10
  11. mattiadestro
    Çevrimiçi

    mattiadestro WAV

    Katılım:
    7 Ekim 2012
    Mesajlar:
    666
    Beğenileri:
    1.585
    ceyhun hocam yine çok detaylı bir inceleme olmuş, elinize sağlık.

    benim merak ettiğim konu a35'in diğer daplara göre ne durumda olduğu. fiio x3, x5, ibasso dx50, dx80 vs. bunlara göre konumu nedir sizce?
     
    #11
    mavi, Özen ve refuserQ bunu beğendi.
  12. Özen
    Çevrimdışı

    Özen WAV

    Katılım:
    12 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    707
    Beğenileri:
    1.344
    benim de en çok merak ettiğim bu valla. X5ii den iyi ve Dx80 kadar olmasa da ona yakın çalıyor ise almaya fazlası ile deger
     
    #12
  13. Backtotheuniverse
    Çevrimdışı

    Backtotheuniverse MP3

    Katılım:
    19 Ocak 2017
    Mesajlar:
    60
    Beğenileri:
    23
    Yine çok güzel bir inceleme olmuş gerçekten :)) Bende bir A35 kullanıcısıyım genel anlamda bir çok yönden kesinlikle tatminkar bir cihaz
     
    #13
    mavi bunu beğendi.
  14. mavi
    Çevrimdışı

    mavi MP3

    Katılım:
    7 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    118
    Beğenileri:
    586
    Yazılan güzel mesajlarınız için hepinize teşekkürler arkadaşlar!

    Teker teker sorulan / söylenenlere cevap vermeye çalışayım.

    "Bariz" pekiştirmesinden özenle kaçınmaya çalıştım Özen Bey : )
    Zira biliyorsunuz, müzik ekipmanları arasındaki ses farkı hem cihaza hem de dinleyiciye göre değişebilmekte.
    Head-fi'da A15 ve A35'i dinleyip "ben pek bir fark duymadım" veya "A35'e geçmeye değecek kadar fark yok" diyen de var, diğer yandan benim gibi A35'in A15'ten ses başarımı olarak hemen her açıdan daha üstün olduğunu düşünenler de.

    Bu iki Walkman'i oldukça kaliteli kulaklıklar üzerinde de denediğim için aralarında (özellikle enstrüman gerçekçiliğinde) net bir fark duyabildiğimi belirteyim. Dolayısıyla kulaklık kalitesi yine çok önemli bir ayırt edici faktör.

    Güç olarak A35, A15'ten belirgin derecede güçlü evet, lakin yine de A35'in amfisinin akım isteyen kulaklıkları (yeterince) sürebileceğinden şüpheliyim.

    1A'nın ZX2'den düşük güç üretiyor derken ses limitli versiyonlarından mı bahsediyorsunuz?
    --- Arka arkaya atılan mesajlar 6 Mayıs 2017 otomatik olarak birleştirildi, Asıl Gönderim Zamanı: 6 Mayıs 2017 ---
    Ben teşekkür ederim hoş mesajınız için.

    A35, bas-mid-tiz yoğunluğu açısından kısmen dengeli bir ses sunumuna sahip olduğu için pek çok kulaklıkla uyum sağlayabilir diye düşünmekteyim.
    Fakat başarılı bir tavsiye için dinlediğiniz müzik türleri ve ses kalitesi olarak beklentinize ilişkin daha çok bilgi vermelisiniz.

    Fiio X5 ve DX80'i deneme imkanı bulamadım henüz. Fakat hafızamdan X3, DX50 ve biraz da DX90 ile kıyaslayabilirim. Lakin bu kıyaslamamı biraz fazladan şüpheyle okursanız sevinirim, zira bu cihazları uzun süredir kullanmadım.

    A35'in, 1. nesil X3'ten genel manada üstün bir cihaz olduğu kanaatindeyim. Bu üstünlük, kullanımın, pil ömrünün yanı sıra ses kalitesinde de mevcut.
    Zira X3 gösterişsiz ve pek geniş & derin olarak tasvir edilemeyecek bir sahneye ve sesin dinamizmini törpüleyen bir yüksek frekans yuvarlamasına (treble roll-off) sahip. Dolayısıyla özellikle rock gibi, dinamik bir ses sunumu ihtiyacı duyan (Ibasso DX90 bunu beğendi) müzik türlerinde x3 pek iyi bir tercih değil.
    X3'ün beğendiğim yönleri güçlü amfisi, (donanımsal olarak da arttırılabilen) heybetli basları ve oldukça temiz midleri oldu.

    2. nesilde bu kusurların kısmen giderildiğine ilişkin yorumlar okudum, fakat henüz daha dinleyerek bunları teyit etme imkanım olmadı.

    DX50'nin ortalama genişlik ve kısmen iyi bir derinliğe sahip bir sahnesi olduğunu hatırlıyorum ; bu yönünü beğenmiştim. Ama A35'in sahnesi tahminimce daha geniş DX50'ye göre.
    DX50'de ses dinamizmi, her ne kadar 1. nesil Fiio X3 kadar kırpılmış olmasa da yine bir miktar tiz yuvarlamasından etkileniyordu. Fakat bu günlük kullanımda kendini doğrudan yüzünüze vuran bir sorun yaratmıyor.
    Bu alette benim gözüme çarpan kusur özellikle mid seslerde berraklığı hafifçe azaltan bir perdelilik durumuydu.
    Yoksa kullandığım süre içerisinde DX50 benim oldukça keyif aldığım bir müzikçalardı.

    DX90'ı (pil ömrü ve kullanım kolaylığı hariç) hemen her açıdan iyileştirilmiş bir DX50 olarak düşünmek mümkün.

    Daha temiz ve perdesiz bir ses, daha belirgin ve birbirinden ayrılmış enstrümanlar, daha fazla ses detayı, daha derine inen bas ile daha fazla uzayan son derece havadar tizleriyle oldukça ilginç bir müzikçalar DX90.
    Hatta keskin Sabre tizleriyle (2 x ESS 9018K2M DAC sahibidir) şu ana kadar kullanmış olduğum müzikçalarlar arasında en yüksek ses dinamizmine sahip alet olduğunu söyleyebilirim.
    Tabii bu "keskinlik" aynı zamanda yoruculuğu - ve dinleyiciye göre baş ağrısını - da getiriyor, belirteyim.

    Lakin ne hazindir ki DX90'ı bir süre kullandıktan sonra zamanında Japonya'dan edindiğim Sony F886 Walkman lehine uğurladım, zira Sony'nin gösterişli midleri, doğrudan keyfe yönelik sunumu ile fena halde geniş sahnesi DX90'ı geride bırakıyordu.

    DX80, teknik başarım olarak DX90'a göre tam olarak nerede duruyor pek bir bilgim bulunmamakta.

    Kanımca A35, ebadı, kullanım rahatlığı, rekabetçi ses kalitesi, ortalama çıkış gücü, ses geliştirme seçeneklerinin bolluğu, çok iyi pil ömrü ve marka güvenilirliğiyle birlikte 200 - 350 dolarlık müzikçalarlar arasında oldukça iyi bir durumda.

    Lakin rekabetin çok yüksek olduğu ve sürekli yeni yeni aktörlerin tanıtıldığı bir fiyat aralığında bulunuyor. Yakında ne olur bilinmez : )
     
    #14
    ceylansinan, DefinitioN, Italoman ve diğer 3 kişi bunu beğendi.
  15. Italoman
    Çevrimdışı

    Italoman WAV

    Katılım:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.068
    Beğenileri:
    907
    Tabi ses limitli iken yaptığım değerlendirmeydi.
     
    #15
  16. mavi
    Çevrimdışı

    mavi MP3

    Katılım:
    7 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    118
    Beğenileri:
    586
    Ses limitli iken çıkış değerlerinin pek bir anlamı kalmamakta, zira firma tarafından AB regülasyonuna uygun bir değere sabitlenmekte çıkış gücü.

    Limitsiz biçimde ZX2'nin 2 x 15 mW değeri ile 1A'nın 2 x 60 mW çıkışı arasında ciddi bir güç farkı bulunmakta.

    Hem teoride hem pratikte.
     
    #16
  17. SonyPro
    Çevrimdışı

    SonyPro MP3

    Katılım:
    16 Şubat 2012
    Mesajlar:
    78
    Beğenileri:
    50
    Çok güzel inceleme teşekkürler. 1A düşünürken 1Z nin o plakvari sunum artısı cümlenle beni bam telinden vurdun. Şimdi fikirler değişiyor. Ancak o 450 gram külçe altını taşımak... :) bakıcaz.
     
    #17
    Mikrobiyolog bunu beğendi.
  18. mavi
    Çevrimdışı

    mavi MP3

    Katılım:
    7 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    118
    Beğenileri:
    586
    "Yanımda hem müzikçalar hem dambıl işlevi gören bişey taşımak istiyorum", "müzik dinlerken bir yandan da biceps / triceps'lerimi kuvvetlendirmek istiyorum" diyorsanız 1Z bence çok uygun bir alet : )

    Ben teşekkür ederim.
     
    #18
  19. mc_technosoft
    Çevrimdışı

    mc_technosoft MP3

    Katılım:
    23 Haziran 2010
    Mesajlar:
    38
    Beğenileri:
    16
    Hocam Ellerinize Ve o Güzel duyan KULAKLARINIZA sağlık.... Sony ürünlerine her zaman merakım vardır... Gerek tasarımları gerek sıcak ses renkleri ile halen duymak istediğim sesleri vermekteler.. Lakin eksik yönlerinden bir tanesi ( aslında Eksik değil) Türkiye ve belli Avrupa üyesi ülkelerine gelen KISIK SESLİ [SOUND PRESSURE(SP)] olan cihazların kulakları besleyememesi yani düşünün otoban var ama hız kesmesi yüzünden araçların hızlı gidememesi.. Her neyse Sony Türkiye piyasası için özel ürünler getirmelidir.. Saygılarımla..
     
    #19
    mavi bunu beğendi.
  20. mavi
    Çevrimdışı

    mavi MP3

    Katılım:
    7 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    118
    Beğenileri:
    586
    Sony Türkiye'nin ürünlerini bahsettiğiniz şekilde Türkiye piyasası için özel getirme durumuna - artık - ihtiyacımız bulunmamakta.

    Zira ifade ettiğiniz ve oldukça popüler bir problem olan ses limiti an itibariyle kolay bir yöntemle aşılabilmekte.

    Ses limitinin artık aşılabilmesinin yanısıra, Türkiye'de satılan resmi Sony ürünlerinin Türkçe menülü, garantili olup diğer yandan yurt dışına nazaran genelde daha uygun fiyat etiketleriyle satılması kanımca pek çok üründe yurt dışından Sony ürünü alma ihtiyacını ortada kaldırdı.

    Ses limitini aşmaya ilişkin forumdan pek çok arkadaşın paylaşımı var, ben de Youtube'a eklediğim videoyu paylaşayım :

     
    #20
    DefinitioN, Mikrobiyolog, Dr. Boom ve diğer 5 kişi bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş