Yeni başlayanlar için Hi-Fi mantığı

'Rehber Konular' bölümünde MuttFTS tarafından 9 Ağustos 2012 tarihinde başlatılan konu.

  1. DefinitioN
    Çevrimdışı

    DefinitioN Analog Yetkili üye

    Katılım:
    9 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    2.552
    Beğenileri:
    2.960
    Forumun en gerekli konularından biri olmuş.Tam demirbaş.

    Eline sağlık Hasan.
     
    #21
  2. kerasertuero
    Çevrimdışı

    kerasertuero Guest

    eline saglık hasan. çok güzel bilgiler vermişsin ve bu bilgileri de öğretici bir sekilde sunduğun icin teşekkür ederim. senin icin son zamanlarda ki en uzun yazıydı sanırım :) verdigin emek içinde ayrıca teşekkür ederim


    Sent From Iphone Using Tapatalk
     
    #22
  3. Hphsts
    Çevrimdışı

    Hphsts MP3

    Katılım:
    4 Ekim 2010
    Mesajlar:
    69
    Beğenileri:
    1
    Yazı çok güzel olmuş gerçekten. :ok

    Merak ettiğim bir nokta var.Ben bu sibilance'ın sıkıştırmadan değilde stüdyo kaydından kaynaklandığını düşünmüşümdür hep.Çünkü hem mp3, hem flac hemde orjinal cd'de oluyor.Öyle mp3'ler varki sibilance nedir bilmeyen.Yanlış mı düşünüyorum acaba?
     
    #23
  4. witness
    Çevrimdışı

    witness DSD Bilirkişi

    Katılım:
    27 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.259
    Beğenileri:
    52
    Keyifle okudum Hasan. Ellerine sağlık.
    Herzaman çok para vermek olayı çözmüyor. Ben de baltayı taşa vurarak geçtim bu yollardan. Hatalı sistemleri deneyip durdum. Mesela klasik müzik için rs1 aldım. Ozamanlar öğrenciyim tabi, 12 taksitle almıştım. Masraf etmemek için evden dışarı çıkmıyordum :) Elimde patlamıştı mesela o kulaklık; klasik müzik için tek kelimeyle kötü bir seçim olmuştu.

    O nedenle özellikle head-fi'de bir yorum okuyorsanız kim için ve neye göre sorularını sormakta fayda var. Kimsenin sevdiğini bir başkası sevmek zorunda değil. Duyduğumuz seste aynı değil. Birilerinin en iyi dediğine para basmak yerine beğendiğiniz sistemle keyifle müzik dinlemesi en güzel hobi.
     
    #24
  5. murat_ist
    Çevrimdışı

    murat_ist Yeni Üye

    Katılım:
    29 Haziran 2012
    Mesajlar:
    16
    Beğenileri:
    0
    Bu sahne genişliği konusunda -ki ilk mesajda bahsi geçtiği için bu başlığa yazıyorum- kafama takılan bazı noktalar var. Acaba "sahne genişliği" terimini ben mi yanlış yorumluyorum?

    Kayıt esnasında ses mühendisi enstrumanları sterio içerisinde dağıtır. Bu sayede seste bir genişlik meydana gelir. Bu sayede entrumanlar birbiri üzerine binmez, bazı frekanslar bazı frekansları sönümlemez. Muhtemelen faz farkı sorunu da başa bela olmaz.

    Yani sesteki genişlikte 180 derece sağ ve 180 derece soldan daha öte bir genişlik yok esasında. Hal böyle olunca canlı kayıt dinlemek bize sahne genişliğini anlayabilmek nasıl bir fayda sağlar? Sonuçta dinlediğimiz konser kayıtları da miks masasında tek tek kanallar halinde elden geçiriliyor.

    Bu durumda dünyanın en iyi tek kanal kaydedicisi ile bir konseri kaydetsem bile kayıt mono olacağı için sahne genişliği diye birşeyin olmamasını beklerim.

    Burada yanlış yorumladığım noktalar nelerdir, bilgilendirecek olursa çok sevinirim.


    Saygılar.


    Edit: İmla
     
    #25
  6. MuttFTS
    Çevrimdışı

    MuttFTS Yönetici

    Katılım:
    25 Mart 2009
    Mesajlar:
    6.302
    Beğenileri:
    595
    murat_ist, bir yandan haklısınız, dedikleriniz doğru ama TAHMİNİMCE stereoya dağıtan kişiler de kayıt esnasındaki uzaklıklara ve durumlara bağlı olarak dağıtıyorlardır.

    Bu işleri yapan birine sormak gerek.
     
    #26
  7. DefinitioN
    Çevrimdışı

    DefinitioN Analog Yetkili üye

    Katılım:
    9 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    2.552
    Beğenileri:
    2.960
    Bence yüksek embedanslı bir kulaklığın sürülmesindeki kasıt rehber konulara eklenmeli.
     
    #27
  8. avci22
    Çevrimdışı

    avci22 Yeni Üye

    Katılım:
    18 Ekim 2012
    Mesajlar:
    8
    Beğenileri:
    0
    Sistemin mantığı ancak bu şekilde anlatılabilir sanırım. Çok faydalı açıklama yapmışsınız, emeğinize sağlık.
     
    #28
  9. Priest
    Çevrimdışı

    Priest FLAC

    Katılım:
    1 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    533
    Beğenileri:
    189
    bence herkesin en iyisi de uyuşmayabiliyor. Aynı tarz müzik dinleyen A kişisi ile B kişisi aynı sistemlerde müzik dinlediğinde aynı hissiyat oluşmayabiliyor. Bence biraz deneyip yanılmak, biraz para harcamak ve zaman geçirmek gerekiyor. Böyle çok bilmiş gibi yazdım ama kusura bakmayın
     
    #29
  10. tsn141
    Çevrimdışı

    tsn141 DSD

    Katılım:
    28 Şubat 2010
    Mesajlar:
    1.498
    Beğenileri:
    1.463
    Sibilance ile ilgili soruyu çok geç de olsa cevaplıyım:
    Sibilnace 8k ve yukarısındaki frekanslardaki fazlalıktan oluyor.Bu fazlalık kayıttan olabilir veya sistemdeki herhangibi bir parçadaki "peak"tan dolayı olabilir.Ancak buradaki peak resonant ise burada ciddi sibilance olur.Resonant olmayan fazlalık da olabilir buna en güzel örnek Er-4 olsa gerek.Resonant olmayan fazlalıklar genelde sibilance yapmaz.

    Sahne ise
    Sahne vermenin belli bir tekniği yok her yiyidin bir yoğurt yiyişi mevcut.Bu durum kulaklıklar için de geçerli. Bir çok "trick" mevcut bunlar genelde ses mühendisliği kitaplarında yazar bunların bazıları sadece kayıt esnasında mikrofonun konumlandırılmasıyla elde edilir, bazısı reverb ve benzeri efektle işleme esnasında elde edilir. Bizim sistemlerde ise sahne elde etmek ise son derece sınırlıdır.(EQ var benim bildiğim bir de distortionlarla oynamak var).
     
    #30
  11. 01dead
    Çevrimdışı

    01dead MP3

    Katılım:
    7 Aralık 2013
    Mesajlar:
    37
    Beğenileri:
    11
    cok güzel bir rehber eline sağlık
     
    #31
  12. Mustafa ALKAN
    Çevrimdışı

    Mustafa ALKAN WAV

    Katılım:
    11 Ekim 2014
    Mesajlar:
    704
    Beğenileri:
    741
    O kadar para bayılıp westone um1 alıp kocaman bir hayal kırıklığı yaşamıştım,ama akıllanmamış olmalıyımki.yorumlardan gaza gelip grado sr 60 aldım sonuç yine hüsran.. Resmen müzik dinlemeye ara verdim. Şimdi ise adımlarımı çok temkinli atıyorum. Deneme imkanı varsa kesinlikle denemek gerekiyor ve en fazla keyif aldığımız.müziğe göre seçim yapmak gerekiyor ben bunu anladım efenim :)
    --- Arka arkaya atılan mesajlar 27 Ekim 2014 otomatik olarak birleştirildi, Asıl Gönderim Zamanı: 27 Ekim 2014 ---
    Hort diyorum uyumayın uleeeaaan :)
     
    #32
    anelka4411 bunu beğendi.
  13. lucabalo
    Çevrimdışı

    lucabalo WAV

    Katılım:
    29 Mart 2014
    Mesajlar:
    782
    Beğenileri:
    792
    Ben hala bu moddayim ? Sene olmus 2014 ben hala dac kullanmadim :D
     
    #33
  14. xnel
    Çevrimdışı

    xnel Guest

    Optik, Koaksiyel, RCA, Line out, SPDIF falan bunlar ne işe yarar? Hangi amaçla hangisi kullanılır gibi kablo bağlantı türleri konusunda da bir yazı olsa süper olur.
     
    #34
  15. Mustafa ALKAN
    Çevrimdışı

    Mustafa ALKAN WAV

    Katılım:
    11 Ekim 2014
    Mesajlar:
    704
    Beğenileri:
    741
    Bunlar güzel şeylerdir :) :)
     
    #35
  16. Solanahtarı
    Çevrimdışı

    Solanahtarı WAV

    Katılım:
    9 Kasım 2013
    Mesajlar:
    1.134
    Beğenileri:
    858
    Bilen biri bir başlıkta toplayabilse iyi olur aslında.
     
    #36
  17. Mair
    Çevrimdışı

    Mair Analog

    Katılım:
    29 Ocak 2012
    Mesajlar:
    2.825
    Beğenileri:
    617
    Optik ve Koax temelde sinyal aktarsa da ses alanında da başka alanlarda da yarar. Rca ile line out ve SPDIF (Sony/Philips Digital Interface Format) ise (sanırım sadece) ses için kullanılır. Bu havalı isimli Spdif aslında optiktir. Bu arada işin ilginç yanı da Koax kablonun patenti 1880 yılına aittir :eek: Ve sürüyle ayrı alanda kullanılır. Line out, bazen LO bazen de Lio olarak geçer ve cihazın iç amfisini atlayıp uzandığı cihazın amfisini kullanmaya yarar. Bkz. ipod lod kabloları.

    örnekler: Qls qa360'ı optik kablo ile onun optik çıkışından bir hoparlörün amfisine bağlayıp ses aldım. Benzeri PS3'üm olsaydı PS ve hoparlör arası için de olabilirdi. Veya televizyon - hoparlör. Eskiden ipodum ve Headstage Arrow'um varken aradaki bağlantı sadece lod kablosu dediğimiz line out kablosuyla mümkün olabiliyordu. Aynı zamanda amfim Schiit Vali, DAC olarak kullanılan Schiit Modi Uber'e ancak RCA kablolarla bağlanabilecek. Vali ile qa360 arası da aynı rca kabloyla bağlantı kurulup kulaklık amfiye bağlanabiliyor. Geçmişte dx90 ve Beresford Gatorized'ım varken de ancak dx90'ın coax çıkışından uygun bir coax kabloyla bağlantı kurulup kulaklığı da Beresford'a bağlayıp ses alabiliyordum.

    Daha doğru bilgiyi @tsn141 ve @kornography verebilir. Ben işin magazin tarafındayım :)
     
    #37
    Son düzenleme: 30 Aralık 2014
    lavgirin ve xnel bunu beğendi.
  18. prostheticwhim
    Çevrimdışı

    prostheticwhim FLAC

    Katılım:
    18 Haziran 2014
    Mesajlar:
    551
    Beğenileri:
    312
    Optik fiberoptik diye bildiğimiz sinyallerin ışık ile iletimi, sinyal kaybı çok düşük, iletim kapasitesi yüksek, kablolar kırılmamalı/kıvrılmamalı sağlıklı iletim için. RCA'yı çok bilmemekle beraber kanal ayrımı sağlıyor veriler arasında. Line out amfi katını geçmek için kullanılıyor yürütücülerde başka amfilere bağlamak için, buradan direkt kulaklık/hoparlöre bağlamak önerilen bir şey değil/sakıncalı. spdif e17de de var ama nedir anlamadım, sanırım bir tür 3,5mm'den optik iletim arası arayüz.

    Koaksiyeli başka bir şeyle karıştırmışım iletiden sildim :D
     
    #38
    Son düzenleme: 30 Aralık 2014
    lavgirin ve xnel bunu beğendi.
  19. xnel
    Çevrimdışı

    xnel Guest

    Peki "Line in" ne işe yarıyor?
     
    #39
  20. select_id
    Çevrimdışı

    select_id Yeni Üye

    Katılım:
    25 Aralık 2014
    Mesajlar:
    21
    Beğenileri:
    7
    Line in/out, hat giriş/çıkışıdır. Belirli bir gerilim seviyesinde giriş çıkış için kullanılır. Genellikle 3.5 mm jack kullanılır. Değişik gerilim standartları vardır. 1V rms kabul eden de var, daha fazlasını kabul eden de.
    Koaksiyel kablo ise eşeksenli kablolardır. Genellikle bakır olsa da farklı iletkenler kullanılır.
     
    #40
    xnel bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş