AKG K601 Kafaüstü Kulaklık İncelemesi

'AKG' forumunda Be Creative tarafından 11 Aralık 2009 tarihinde açılan konu

  1. yilmaz196

    yilmaz196
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    12 Mayıs 2007
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    8
    Görece daha az enstrümanlı, dediğine göre sahnesi iyi ama ayrım 880 kadar iyi değil.
     
  2. witness

    witness
    Expand Collapse
    DSD

    Katılım:
    27 Nisan 2009
    Mesaj:
    1,189
    Alınan Beğeniler:
    88
    @ulyses
    Kastettiğim dt880'de çok belli olan müzik ve kulak arasında hissedilen boşluk. Açıkçası k601'de böyle birşey hissetmedim. Beyer dinlemeyen birisi için bunu tarif etmek çok zor ama demek istediğimi anlamışsındır sanıyorum:)

    Yoksa enstrümanların dağılımını hissettirmek konusunda bir eksiği yok. Dt880'den daha iyi bile olabilir ama aynı anda dinlemediğim için bir yorumda bulunamıyorum.

    Gerçekten de mid-tiz arası ayrımı dt880 kadar başarılı değil gibi geldi bana. Ama lambalı amfiyle dinlediğimi ve daha önce hiç dinlemediğim bir karakterde olduğunu unutmamak lazım. Dt880 yüksek frekans aralığı için daha agresif kimi zaman ama o boşluk hissinin getirdiği farklı sesler için alan yaratabilme yeteneği hiçbir enstrümanın hiçbir ses seviyesinde karşışmamasını sağlıyor.

    Bu arada dt880 250 ohmdan daha iyi olabilir belki klasik müzikte (düşük frekansların daha kontrollü olması daha dengeli karakteri v.s) ama 600 ohm gerçekten başka bir tat veriyor klasik müzikte.

    edit: Metin kulaklığın 60 saat kadar kullanıldığını söylemişti burn-in e inanan birisi olarak 120 saatten sonra birşeyler değişir mi diye burn-in yapmak istedim ama fazla zaman bulamadığım için yapamadım :)
    edit2: elimdeki sistemle sinerjisinin hiç ama hiç iyi olmadığını tekrar hatırlatayım.
     
  3. Be Creative

    Be Creative
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    26 Ocak 2007
    Mesaj:
    2,685
    Alınan Beğeniler:
    124
    Genelde sahne derinliği konusunda iki farklı algılama var anladığım kadarıyla. Bir grup Tanık'ın baktığı gibi sahne ve dinleyici konumu arasındaki boşluğa bakıyor, bu bakımdan bence de DT880 daha iyi. DT880'in sahnesini AKG'lerden daha geniş bulan azınlık kesimin de bunu kastettiğini tahmin ediyorum. Ama bahsedilen sahne derinliği eğer entrumanlara temas eden hava ve tek tek enstrümanlara yoğunlaşmaya, ve daha doğru bir konumlandırmaya fırsat veren bir sese işaret ediyorsa benim kişisel fikrim AKG'nin rakipsiz olduğu yönünde. DT880'de sahne yanlara açılıyor aslında sanki, pek derin bir sesi yok o yüzden.

    Yine de AKG'nin sahnesini yapay bulanlar var, ve katılabileceğim yönler de var buna. Hem sahnesi yapay olmayan, hem de 3D konumlandırma + çok geniş sahne sunabilen tek kulaklık HD800 galiba şu anda.

    K601'in, K701 gibi lambalı amfilerle önerilmediği bir gerçek. Musiland'ın sürememesi de tam benim incelemede açıklamaya çalıştığım şeyi göstermiş :) Sürülmüyor cidden kolay kolay. Parlak sesli olmayan ilk "mid-high-highish end"(her neyse) denemendi sanırım Tanık zaten, dolayısıyla alışmanın çok zor olduğu aşikar. Ben 2 saat birini seçip dinleyince bile biri çok hormonlu diğeri çok cılız geliyor. K601 genel olarak ayrıntılara (ya da tizlere diyim direk) çok önem vermiyor. Mid-tiz arasındaki beğenmediğin kısım da buradan kaynaklanıyor muhtemelen, çok fazla detay yakalayıp su yüzüne çıkarma meraklısı bir kulaklık değil. Dedikleri gibi, "K701 sahnesine sahip bir HD600" demek en doğrusu belki de.

    Klasik müzikle alakalı bir ekleme: DT880 250ohm ve K601 konusunda klasik müzikte kararsızım. Hatta 600ohm DT'yi de bu listeye bir yerinden ekleyebilirim. Kanımca (Klasik müzikte) en doğru ses veren 600ohm DT880, en gaz-eğlence karışımı 250ohm DT880, daha yoğun olansa K601. Ben çok sıkı bir klasik müzik dinleyicisi değilim, ama çok fazla soundtrack dinliyorum ve yorumum bu yönde. Daha transparan ses 600ün çok işine yarıyor burada, ama 'his' seslerini de 250ohm'a göre fazla öne çekiyor, ve 250deki midbas olayı ayrı bir gaz oluyor 600'deki his sesini daha rahat duyuran boşluğun yerinde. İncelemede de dediğim gibi ama, kimisi de çok daha yoğun midlerle klasik müzik seviyor, o zaman Senn ve AKG giriyor devreye tabii. Kayda göre K601 ve DT880 arasında değişim yapıyorum ben şahsen şu an :)
     
    DefinitioN bunu beğendi.
  4. ulyses

    ulyses
    Expand Collapse
    DSD

    Katılım:
    3 Haziran 2007
    Mesaj:
    1,283
    Alınan Beğeniler:
    127
    Doğru, müziğe veya kayda göre kulaklıkların başarımı bir hayli değişiyor. Örneğin dt880 ile çok etkileyici bulduğum ve sık dinlediğim bazı parçalar k702 ile pek iyi gelmiyor bana. Keza dt880 de dinlemek istemediğim bazı parçalar da şu an favorim olmuş durumda.
     
  5. witness

    witness
    Expand Collapse
    DSD

    Katılım:
    27 Nisan 2009
    Mesaj:
    1,189
    Alınan Beğeniler:
    88
    Evet sahne derinliği,genişliği v.b. konular biraz birbirine karışıyor :)
    Benim kastettiğim Metin'in de söylediği gibi enstrüman yerleşimi ile ilgili kavramdan ziyade müzik ve dinleyici arası boşluk. Bu enstrümanların yerlerini daha doğru vermeye yaramıyor belki ama farklı sesleri aralarında mesafe varmış gibi birbirine karışmadan duyurma yeteneği veriyor dt880'e.

    @ulyses
    Senin de yorumlarından anladığım kadarıyla dt880'deki boşluk olayının benzer bir hali k701-2 serisinde de var. Dinlemeden hayal etmek çok zor ama merak etmedim değil :)

    @Be Creative
    Bencede 250 ohm klasik müzikte hiç fena değil. Zaten bu haliyle beni çok etkilemese 600 ohm almak aklımın ucundan bile geçmezdi :)
    Benim 250 ohmluk modelde tek şikayet ettiğim nokta senfonik eserlerde kontrbas ve çello yaylı gruplarını fazla homurtulu duyurmasıydı. Onun ötesinde renkli midleri ile müzik dinlemek oldukça zevkli.

    600 ohm ise midler biraz daha "steril" . Bu yüzden daha renksiz gelebilir. Ama yine söyleyeyim bir lambalı amfiyle biraz daha sıcak duyulacağına neredeyse eminim :)

    Bu arada k601'in basları klasik müzik için çok uygun geldi bana. Tıpkı daha önce söylendiği gibi derinliği yeterli ama vurgusu görece az olan bir karakteri var. Ama bu yaylı seslerde gayet uygun bir frekans tonu. Titreşimsiz ve hızlı..

    Sanıyorum eklemeyi unutmuşum en az 600 ohm kadar -hatta daha zor- güce ihtiyacı var bu kulaklığın. Alacak olanların "amfim 32 ohmda şukadar çıkış veriyor 120 ohmda şukadar verir" türünden hesapları bir yana bırakıp sağlam bir masaüstü ss amfi edinmeleri şart gibi.
     
    DefinitioN bunu beğendi.
  6. Be Creative

    Be Creative
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    26 Ocak 2007
    Mesaj:
    2,685
    Alınan Beğeniler:
    124
    Evet kesinlikle öyle. DT880 600ohm'u sürdüğünden daha zor sürüyor Octavart da K601'i senin de dediğin gibi. Bu ohm hesabı AKG modellerinde pek işe yaramıyor K701'e de bakılırsa :)
     
  7. KontG

    KontG
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    26 Ocak 2007
    Mesaj:
    2,589
    Alınan Beğeniler:
    8
    Benim için ise sahne tüm salondur. Durduğunuz yer, esntrumanların uzaklığı, enstrumanlar arası genişlik ve de en önemlisi çıkan sesin salonda dalgalanması... Sahne deyince hepsini kapsıyor. Hepsi bir bütün bence...
     
  8. witness

    witness
    Expand Collapse
    DSD

    Katılım:
    27 Nisan 2009
    Mesaj:
    1,189
    Alınan Beğeniler:
    88
    Çok güzel söylemişsiniz @KontG :)
    Genelde sahne hakkında yorum yapılırken akustik kavramı hep bir adım geride tutuluyor
     
  9. yilmaz196

    yilmaz196
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    12 Mayıs 2007
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    8
    Bence bizim için asıl önemli olan sahnenin bilimsel tanımından çok, kulaklık dinlemede, insanların sahneden ne anladığıdır. Kulaklıkta sahne denince, insanların genelde anlatmak istedikleri, enstrümanların size ve birbirilerine olan uzaklığıdır. Ne kadar genişse, incelemelerde o kadar sahnesi var deniyor. Yoksa bir ton unsur katılabilir.
     
  10. Be Creative

    Be Creative
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    26 Ocak 2007
    Mesaj:
    2,685
    Alınan Beğeniler:
    124
    Grafiğini de paylaşayım birkaç kıyaslamayla.
    [​IMG]

    Sanırım grafikte de en düz çıkan kafaüstü modellerinden biri (belki de ta kendisi) olmuş. Üst mid ve tizlerde K701'in kendisiyle farkı da şuradan görülebilir.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Diğer kulaklıklara göre 10k civarlarında biraz erken düşüyor.
    [​IMG]
     
  11. trancelove

    trancelove
    Expand Collapse
    Yeni Üye

    Katılım:
    17 Kasım 2010
    Mesaj:
    18
    Alınan Beğeniler:
    0
    Çok teşekkürler. Mükemmel bir inceleme gerçekten de :wink
     
  12. payitaht

    payitaht
    Expand Collapse
    Yeni Üye

    Katılım:
    25 Mart 2011
    Mesaj:
    2
    Alınan Beğeniler:
    0
    merhaba, güzel tanıtımdan oldukça etkilenip faydalanarak ben de bir 601 almaya karar verdim, yakında elime ulaşacak.

    sanırım masaüstü bilgisayarım için artık bir de kulaklık amfisi almak gerekecek, acaba bu konuda hangi önerileriniz olur?

    teşekkür ederim
     
  13. MuttFTS

    MuttFTS
    Expand Collapse
    Administrator
    Site Yetkilisi

    Katılım:
    25 Mart 2009
    Mesaj:
    5,804
    Alınan Beğeniler:
    563
    K601 için mutlaka gerekiyor amfi. Bütçe belirtirseniz iyi olur.

    Bir de ses kartı/dac olarak ne kullanıyorsunuz?
     
    Collapse Signature Expand Signature
  14. payitaht

    payitaht
    Expand Collapse
    Yeni Üye

    Katılım:
    25 Mart 2011
    Mesaj:
    2
    Alınan Beğeniler:
    0
    creative audigy 2 zs, bütçem 500$
     
  15. ulyses

    ulyses
    Expand Collapse
    DSD

    Katılım:
    3 Haziran 2007
    Mesaj:
    1,283
    Alınan Beğeniler:
    127
    Bir Audio-gd NFB11 yada 12 alarak işe başlayabilirsiniz. NFB11 280$, NFB10 200$. Kargoyla 250-300 dolar tutarlar. Bir müddet sizi idare ederler hem dac, hem de amfi olarak. Daha sonra yanına daha iyi bir amfi de ekleyebilirsiniz. Yada ikinci el bir v-dac + matrix m-stage güzel olabilir.
     
  16. DefinitioN

    DefinitioN
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    9 Mayıs 2012
    Mesaj:
    2,786
    Alınan Beğeniler:
    6,348
    [quote author=Be Creative link=topic=1601.msg21968#msg21968 date=1260572226]


    K601’de dinleyici sahneye yakın, Grado kadar olmasa da. Ancak AKG sahnenin önünde olmanın arka tarafı kapatmak olmadığını kanıtlıyor. Arka sıralarda olduğunu ve her şeye hakim olduğunu daha soluk bir sesle ortaya koyan Beyerdynamic her şeyin üzerinde duruyor müzik çalarken, AKG’nin üst modellerinin farkı burada işte. Hem sahneye yakın olduğunu hissettirecek kadar canlı bir sesi verebiliyorlar, hem de gerilere doğru yol alan sesin asla bir duvara çarpmasına izin vermiyorlar. Sahnedeki yerleşim ise daha üç boyutlu geliyor kulağa. Birbirini perdelemek bir tarafa, enstrümanlar arasındaki boşluğa bile odaklanmak mümkün.

    [/quote]



    Okuduğum en harika incelemelerden biri.Resmen kulaklığı dinliyor gibi hissettim.Eline sağlık Metin.[​IMG]
     
  17. fatih

    fatih
    Expand Collapse
    Yeni Üye

    Katılım:
    8 Ekim 2012
    Mesaj:
    7
    Alınan Beğeniler:
    0
    Yüreğinize sağlık çok açıklayıcı bir anlatım olmuş.
     
  18. recepky

    recepky
    Expand Collapse
    Yeni Üye

    Katılım:
    3 Kasım 2012
    Mesaj:
    3
    Alınan Beğeniler:
    0
    kulaklık seçme arefesinde okuduğum en anlaşılır bana faydalı olan ve mantıklı incelemelerden biri

    :yourock
     
  19. esTFyz

    esTFyz
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    9 Şubat 2013
    Mesaj:
    78
    Alınan Beğeniler:
    182
    Ben şu anda ilk pro kulaklık olarak bunu aldım gerçekten ses muhteşem ayrıntı çok güzel fakat biraz daha bass'a ihtiyacım var o yüzden değişmek zorundayım :S keşke imkan olsada film için bunu müzik için Beyerdynamic kullanabilsem nasıl bırakaacağım gerçekten bilmiyorum.
     
  20. gokhan2

    gokhan2
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    10 Temmuz 2012
    Mesaj:
    26
    Alınan Beğeniler:
    0
    Arkadaşlar bir sorum olacak, Grado SR80i' den sonra çok mu bass yoksunu kulaklık... Geçmeye değer mi? Besleme şartlarını göze alırsak tabii ki...