Etymotic ER4S Kulakiçi Kulaklık İncelemesi ve Grado SR325is ile Karşılaştırma

'Etymotic Research' forumunda selim tarafından 3 Eylül 2010 tarihinde açılan konu

  1. selim

    selim
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    23 Ağustos 2007
    Mesaj:
    557
    Alınan Beğeniler:
    13
    Uzun bir süredir kullanmama rağmen ER4 ile ilgili bir şeyler yazmamak açıkçası bir süredir canımı sıkıyordu. SR 325 incelemesini hazırlarken yaptığım karşılaştırmalar sırasında kısa da olsa ER4 ile ilgili bir takım notlar aldım. Tam bir inceleme değil bu, ancak çoğu zaman bir kulaklığı başka bir kulaklıkla karşılaştırarak anlatmak daha kolay oluyor. Umarım birilerine yararlı olur. :wink

    [​IMG]
    [size=8pt]fotoğraf http://www.etymotic.com'dan alınmıştır.[/size]

    ER4 P vs S ?

    Etymotic ER4'ü ilk ürettiğinde şu an ER 4B(inaural) olarak bildiğimiz modeli piyasaya sürdü. Binaural kayıtlar için özel üretilen ilk ER4 stereo kayıtlar için biraz fazla parlak bulunduğu için kısa bir süre sonra Etymotic ER4S(tereo) versiyonunu üretti. Kişisel müzik çalarların patlama yapmasıyla birlikte de taşınabilir cihazlar ile kullanılabilmesi için ER4S'nin empedansı 100 ohmdan 27 ohma indirilerek ER4P(ortable) piyasaya sürüldü. Dolayısıyla çoğumuzun bildiği gibi bu ikisi aslında aynı kulaklıklar ve küçük bir adaptör yardımıyla P'yi S'ye çevirebiliyoruz. Peki arada ne fark var? Öncelikle ER4S bir ieme göre oldukça fazla güç istiyor. Dolayısıyla güçlü bir dap olmadıkça optimum volüme ulaşmak zor. Hatta ER4S ses olarak tatmin edici seviyelere çıkılabilse de tam performans gösterebilmesi için bir amfiye ihtiyaç duyuyor. Dolayısıyla dışarıda kullanım için P daha uygun. Bunun dışında ER4S P'ye oranla çok daha fazla bas vurgusuna ve daha iyi bir frekans çözünürlüğüne sahip. İki yönde de daha uzağa gidebiliyor. Ses rengi olarak da P mid ve tiz ağırlıklı ve bas olarak mütevazı bir ses karakterinde iken, ER4S oldukça nötr ve biraz tiz dışında hiçbir frekans pek öne çıkmıyor. Bir miktar direncin yaptığı ne kadar ilginç değil mi? :)

    Bas:

    İki kulaklık arasında bas açısından ciddi bir fark yok. Çözünürlük ve detay bakımından hemen hemen aynı durumdalar, ikisi de gayet iyi. Ayrıca ER4S düzgün beslendiğinde hiç de fena olmayan bir bas vurgusu kazanıyor. Tabi ki bassheadleri tatmin edecek bir miktar değil bu ama analitik kulaklıkları seven pek çok kişi normalden biraz fazla bulacaktır. SR 325is belki biraz daha az vurguya sahip olabilir ama aradaki fark önemsiz derecede.

    Mid:

    SR 325 burada önde, gradonun renkli ve havalı midleri her tür gitar ve vokalde kendini belli ediyor. ER4S’de mid açısından çok başarılı ancak müzik dinlemekten ziyade ses analiz etmek için üretilen bir kulaklık olduğu için biraz steril kalıyor. Yoksa hız ve muhtemelen fidelity açısından ER4S’nin daha aslına sadık bir kulaklık olduğunu söyleyebiliriz. Gradonun yaşadığı bazı frekansları olduğundan fazla inceltme gibi sorunlar da yaşamıyor. Ama yine de SR 325’in orta frekans sunumu daha cazip ve daha çok keyif veriyor. ER4P versiyonu daha renkli bir kulaklık olduğu için bu açıdan SR 325i daha çok andırıyor ve S’ye kıyasla ben P’nin midlerini daha çok beğeniyorum.

    Tiz

    Henüz tizleri ER4S'den daha iyi bir kulaklık duyamadım. SR 325 ile arada çok olmasa da extension açısından fark var. ER4S ile yüksek frekansları daha detaylı duyuyorsunuz. Özellikle zillerde çok çok başarılı ER4S. İşte bu kulaklığın nötr olmadığı bir yer varsa eğer o da yüksek frekanslardır muhtemelen. Bana tizler diğer frekanslara göre daha önde geliyor. Uzun dinlemelerde birazcık yorucu olabilse de hız, frekans çözünürlüğü ve ton açısından benzersiz bir deneyim sunuyor ER4S. Grado da tiz konusunda gayet iyi ancak tizler ER4’e göre biraz daha geride ve oldukça ileriye uzamasına rağmen hız bakımından ER4 daha başarılı geliyor bana. ER4P ile S arasında S lehine en çok farkın tiz bakımından olduğunu düşünüyorum.

    [​IMG]
    [size=8pt]fotoğraf http://www.davingreenwell.com'dan alınmıştır. [/size]

    Sahne Genişliği

    Burada üstünlük tekrar Grado’ya geçiyor. Az enstrümanlı müziklerde, SR 325’in sahnesi bariz biçimde daha iyi. Enstrümanların gerçekçilik hissini ER4’e göre daha çok yaşıyorsunuz. Yine yatay olarak da 325’in sahnesi daha geniş, stereo ayrımı daha başarılı. ER4S'nin de enstrüman ayırımı gayet iyi fakat en nihayetinde bir iem. Yine de çok enstrümanlı müziklerde bile bir ieme göre başarılı bir performans gösteriyor.

    Detay

    İki kulaklık da neredeyse eşit düzeyde detaylı ve birbirilerini pek aratmıyorlar. ER4S’nin iem olmasından kaynaklanan izolasyonu sebebiyle bir miktar daha detaylı bir dinlemeye olanak verdiğini söyleyebilirim ama sessiz bir ortamda SR325in açık bir kulaklık olmasının herhangi bir dezavantajı kalmıyor ve ikisiyle de hemen hemen aynı şeyleri duyabiliyorsunuz.

    Hız

    ER4S tartışmasız galip. Hiçbir kulaklıkta duymadığım kadar atak, istekli bir ses dinliyorsunuz ety ile. SR 325 de gayet hızlı ama kıyasta kaybediyor. Özellikle tizlerdeki ataklığı ER4S’nin agresif bir kulaklık olarak bile adlandırılmasına sebep olabilir. İki kulaklığın da metal ve rock için uygun olarak adlandırılmasında önemli bir etken de bu hızları.

    Konfor

    Her ne kadar Grado da bu konuda meşhur olsa da, triflange görünce suratı değişen insanlar -tamam biraz abarttım- biliyorum. Her ne kadar müthiş bir izolasyon sağlasa da bazen Etyler biraz sıkıntı verebiliyor ve uzun süreli kullanımda triflangelar biraz rahatsız. Sünger ve süngerimsi flange ile daha rahat edenler olabilir ama yine de Grado kadar rahat -inanması zor biraz- olamayacaktır.

    Son söz

    ER4 deyim yerindeyse yılların eskitemediği bir iem ve bunun sebebi de yaptığı işi çok iyi yapması. Bunu sitedeki karşılaştırmaların hepsinde, bu kulaklığı kafaüstülerle kıyaslamamızdan da anlayabilirsiniz. Eğer ses rengini bilerek alırsanız hayal kırıklığı yaşayacağınız zannetmiyorum.
     
    #1 selim, 3 Eylül 2010
    Moderatör tarafından düzenlendi: 20 Nisan 2014
  2. STT-CL

    STT-CL
    Expand Collapse
    Guest

    Harika bir kıyaslama olmuş,zevkle okudum;teşekkürler.Sanırsam;genel anlamda ER4S ile SR325is'in toplamda birbirine kalite açısından denk kulaklıklar olduğunu söyleyebiliriz. :)
     
  3. Be Creative

    Be Creative
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    26 Ocak 2007
    Mesaj:
    2,685
    Alınan Beğeniler:
    124
    Eline sağlık Selim, ne zamandır ben de yazacaktım bu tip bir şey. :wink

    Sanırım forumda da daha önce yazdım ama tekrarlayayım, bana göre ER4S karakter olarak AKG ve Grado karışımı bir kulaklık. Yanlış yaptığı hiçbir şey yok, sadece bazı konularda çok iyi performans verebilmek için bas miktarı gibi bazı ödünler veriyor: Hem çok eğlenceli, hem deneysel - farklı bir hale getiriyor müziği, hem de detay ve hız bakımından çok çok iyi. Sen zaten söylenmesi gerekenleri yazmışsın ama ben de kısaca özetleyeyim kendi tecrübelerimi. Kendisini komplementi olduğunu düşündüğüm ie8'le beraber aldım ki arada da UM2 ile iemler arası 3 zıt karakteri bir araya getireyim.

    Sonuç olarak elime yapışan kulaklık kendisi oldu bu üçü arasından, bu cevabı vereceğimi almadan da biliyordum aslında ama zıt karakterde kulaklıklara sahip olmak her zaman iyidir, hele ER4 dışarıda ultra çirkin durduğu için bir ie8 o konuda bile kendisini tamamlıyor. ER4 AKG'deki clarity ve doğallıkla Grado'daki sivri, hızlı sesi bir araya getirebiliyor. K601'le kıyasladığımda AKG'nin aslında örtülü olduğunu hatırlatıyor, sahnesi dışında K601'e kaçacak pek bir yer bırakmıyor.

    DT880/600'le birebir kıyaslayınca ise durum biraz daha karışık. Başlangıç olarak en kolay söyleyebileceğim kısım beyer'e göre midlerinin daha dalgalı ve daha canlı olduğu, özellikle de bana göre beyer'in en sönük olduğu yer olan vokaller ER4S'in en iyi yaptığı işlerden. Lakin DT880 daha istikrarlı midrange'e sahip, sürekli sadeliğini dalgalanmadan koruyor. DT880 kuru boyaysa ER4 pastel boyadır midlerde :)

    DT880/600'ün basları daha fazla dağılıyor ama daha doğal, zaman zaman analitiklikten ödün vererek çok "doğru" titrediğini düşünüyorum - benim beyer'in 'imaging'de çok çok iyi olduğunu düşünme sebeplerimden biri bu zaten. Diğer tarafta ER4S çok daha mükemmel şekilde bas seslerini çok ince bir hatta veriyor, çok daha rahat takip edebiliyorum ama müzik normalde çalınsa bu seslerin böyle çıkamayacağı fikrini yaratabiliyor bende, o yüzden başta dediğim "deneysel" ifadesini tekrar özellikle kullanıyorum. ER4'ün bas yorumu genel sesi de incelten, asla diğer enstrümanların arasında dolaşmadığı hissini yaratan bir şekilde. AKG'ye temel olarak benzettiğim kısım da burası, o meşhur temiz sesini de hem AKG modelleri hem de ER4'ün bu yorumla aldığını düşünüyorum - karşılığında biraz impact ve timbre veriyorlar, ama daha tatlı midler alıyorlar.

    Tiz kıyaslaması en alengirli kısım DT880-ER4 kapışmasında, çünkü her ikisinden birini tercih edemiyorum, ama ikisi tiz bakımından bir tizsever olarak en tepeye koyduğum iki kulaklık. DT880 hiç kesik olmayan, kendine has transparan tonuyla sahneye yayılan tizler veriyor. ER4 ise daha kesik-pürüzlü, ama başı-sonu daha belli tizlere sahip. ER4 ile 3-4 farklı zile ardı ardına vurulduğunda o sesin çıkış ve bitiş noktalarını daha iyi ayırt etmemi sağlıyor, ama DT880/600'ün sıcak (hatta kaynayan) ve şeffaf tizlerini veremiyor. İkisi de orta midlerin üzerini biraz tizle örtüyor ama DT880 daha fazla yapıyor bunu. Başka bir deyişle DT880 daha metalik olma eğiliminde genel sese bakılınca. Diğer taraftan snare ve zilin üst üste binmesini çok önemseyen biri olarak bu çarpışmada (snare ve zil) ER4'ü daha "çiğ" bulduğumu, DT880/600'ü daha profesyonelce ayarlanmış bulduğumu da söyleyeyim.

    Sonuç olarak görüldüğü üzere ER4 her eve lazım bir kulaklık. Tipi dışında her şeyi mükemmel hazırlanmış, iyi ki satın almışım dediğim kulaklıklardan biri benim için de. ER4 fan kulübüne yeni üyeleri de bekliyoruz.
     
  4. MuttFTS

    MuttFTS
    Expand Collapse
    Administrator
    Site Yetkilisi

    Katılım:
    25 Mart 2009
    Mesaj:
    5,808
    Alınan Beğeniler:
    566
    Öncelikle her ikinizin de elinize sağlık. Hemen sabahın köründe iki soru :)

    1. ER4S, Pye göre farkını dirençten mi alıyor, yoksa güçten mi? Yani iyi kötü atıyorum bir Fiio'ya bağladığımızda karakterini veriyor da ses mi az geliyor, yoksa karakteri de tam olarak ortaya çıkmıyor da bir masaüstüye takınca mı canavarlaşıyor? Eğer masaüstüye takınca canavarlaşıyorsa, ER4P masaüstü amfiye nasıl bir tepki veriyor?

    2. Bunu ben az çok biliyorum ama gene de sorayım. Sünger uçlar önünü kesiyor mu kulaklığın?

    3. Bazı ER4 lerin ucu mavi/kırmızı renklerde. Herhangi bir farkları var mı biliyor musunuz?
     
    Collapse Signature Expand Signature
  5. selim

    selim
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    23 Ağustos 2007
    Mesaj:
    557
    Alınan Beğeniler:
    13
    Rıdvan, Hasan sağolun arkadaşlar. :eek:k

    1)Hasan ikisi de doğru aslında şöyle: İkisi (hatta ER4B'yi de katarsak üçü) arasındaki tek fark kablodaki direnç. Yani empedansı 100 ohma çıkarırsak ER4P, S oluyor. Ve S haline gelince de bir miktar güç istiyor. Yani fiioya bağlarsan da karakterini alırsın muhtemelen ama tizdeki extensionu, basın impactini, sahneyi filan alabilmek için düzgün bir amfi şart. İlla masaüstü olması şart değil sağlam bir portable amfi de yeterli. Ben genelde dışarıda go vibe ile kullanıyorum ve EF2 ile go vibe arasında kulaklığın performansı bakımından amfi karakteri dışında bir ses farkı yok. E 5 ile se çok yapay oluyordu bana göre ama E1 ile nasıl olur bilmiyorum.

    2)Sünger uçlar 40 db izolasyon sağlıyor ve rahatlar. Ama senin de bildiğin gibi sünger üst ve üst orta frekanslara baskı yapıp detayları bir miktar törpülüyor. O yüzden ben kullanmıyorum. Ama tizleri fazla parlak bulanlar kullanıyor yani tercihe bağlı...

    3)Onlar eski. :) Eskiden bir kanal mavi bir kanal kırmızı üretiliyordu. 5 sene önce değiştirip ikisini de siyah yaptılar. Yani head fide denk gelirsen siyah olanlara bak.
     
  6. witness

    witness
    Expand Collapse
    DSD

    Katılım:
    27 Nisan 2009
    Mesaj:
    1,189
    Alınan Beğeniler:
    88
    Çok güzel inceleme Selim ellerine sağlık :)

    Senin de söylediğin gibi ne için alındığı bilinirse er4s gibisi yok :)
     
  7. selim

    selim
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    23 Ağustos 2007
    Mesaj:
    557
    Alınan Beğeniler:
    13
    Sağol Tanık. :wink

    [quote author=Be Creative link=topic=1966.msg27232#msg27232 date=1283566487]
    Eline sağlık Selim, ne zamandır ben de yazacaktım bu tip bir şey. :wink

    Sanırım forumda da daha önce yazdım ama tekrarlayayım, bana göre ER4S karakter olarak AKG ve Grado karışımı bir kulaklık. Yanlış yaptığı hiçbir şey yok, sadece bazı konularda çok iyi performans verebilmek için bas miktarı gibi bazı ödünler veriyor: Hem çok eğlenceli, hem deneysel - farklı bir hale getiriyor müziği, hem de detay ve hız bakımından çok çok iyi. Sen zaten söylenmesi gerekenleri yazmışsın ama ben de kısaca özetleyeyim kendi tecrübelerimi. Kendisini komplementi olduğunu düşündüğüm ie8'le beraber aldım ki arada da UM2 ile iemler arası 3 zıt karakteri bir araya getireyim.

    Sonuç olarak elime yapışan kulaklık kendisi oldu bu üçü arasından, bu cevabı vereceğimi almadan da biliyordum aslında ama zıt karakterde kulaklıklara sahip olmak her zaman iyidir, hele ER4 dışarıda ultra çirkin durduğu için bir ie8 o konuda bile kendisini tamamlıyor. ER4 AKG'deki clarity ve doğallıkla Grado'daki sivri, hızlı sesi bir araya getirebiliyor. K601'le kıyasladığımda AKG'nin aslında örtülü olduğunu hatırlatıyor, sahnesi dışında K601'e kaçacak pek bir yer bırakmıyor.

    DT880/600'le birebir kıyaslayınca ise durum biraz daha karışık. Başlangıç olarak en kolay söyleyebileceğim kısım beyer'e göre midlerinin daha dalgalı ve daha canlı olduğu, özellikle de bana göre beyer'in en sönük olduğu yer olan vokaller ER4S'in en iyi yaptığı işlerden. Lakin DT880 daha istikrarlı midrange'e sahip, sürekli sadeliğini dalgalanmadan koruyor. DT880 kuru boyaysa ER4 pastel boyadır midlerde :)

    DT880/600'ün basları daha fazla dağılıyor ama daha doğal, zaman zaman analitiklikten ödün vererek çok "doğru" titrediğini düşünüyorum - benim beyer'in 'imaging'de çok çok iyi olduğunu düşünme sebeplerimden biri bu zaten. Diğer tarafta ER4S çok daha mükemmel şekilde bas seslerini çok ince bir hatta veriyor, çok daha rahat takip edebiliyorum ama müzik normalde çalınsa bu seslerin böyle çıkamayacağı fikrini yaratabiliyor bende, o yüzden başta dediğim "deneysel" ifadesini tekrar özellikle kullanıyorum. ER4'ün bas yorumu genel sesi de incelten, asla diğer enstrümanların arasında dolaşmadığı hissini yaratan bir şekilde. AKG'ye temel olarak benzettiğim kısım da burası, o meşhur temiz sesini de hem AKG modelleri hem de ER4'ün bu yorumla aldığını düşünüyorum - karşılığında biraz impact ve timbre veriyorlar, ama daha tatlı midler alıyorlar.

    Tiz kıyaslaması en alengirli kısım DT880-ER4 kapışmasında, çünkü her ikisinden birini tercih edemiyorum, ama ikisi tiz bakımından bir tizsever olarak en tepeye koyduğum iki kulaklık. DT880 hiç kesik olmayan, kendine has transparan tonuyla sahneye yayılan tizler veriyor. ER4 ise daha kesik-pürüzlü, ama başı-sonu daha belli tizlere sahip. ER4 ile 3-4 farklı zile ardı ardına vurulduğunda o sesin çıkış ve bitiş noktalarını daha iyi ayırt etmemi sağlıyor, ama DT880/600'ün sıcak (hatta kaynayan) ve şeffaf tizlerini veremiyor. İkisi de orta midlerin üzerini biraz tizle örtüyor ama DT880 daha fazla yapıyor bunu. Başka bir deyişle DT880 daha metalik olma eğiliminde genel sese bakılınca. Diğer taraftan snare ve zilin üst üste binmesini çok önemseyen biri olarak bu çarpışmada (snare ve zil) ER4'ü daha "çiğ" bulduğumu, DT880/600'ü daha profesyonelce ayarlanmış bulduğumu da söyleyeyim.

    Sonuç olarak görüldüğü üzere ER4 her eve lazım bir kulaklık. Tipi dışında her şeyi mükemmel hazırlanmış, iyi ki satın almışım dediğim kulaklıklardan biri benim için de. ER4 fan kulübüne yeni üyeleri de bekliyoruz.
    [/quote]

    Metin senin de ellerine sağlık, 600 ohm ile karşılaştırman çok iyi olmuş. :eek:k

    Bas konusu tamamen etymoticin ses politikası ile ilgili. Ses üretiminde kulaklık üreticilerinin tercih ettiği iki görüş var: Bir kısmı müziğin duyulduğu gibi üretilmesini(fun), bir kısmı da çalındığı gibi üretilmesini(analitik) savunuyorlar. Kulaklıklarda speaker benzeri bası üretmek yeterli hava boşluğu olmadığı için mümkün değil. Bunun için birinci görüşteki kulaklık üreticileri de bunu telafi etmek için o frekansları biraz yukarı çekip güçlendiriyorlar. Ama etymotic ikinci görüşte ve frekanslara müdahale etmeye sonuna kadar karşı, dolayısıyla bassları desteklemek için sürücüde herhangi bir ayarlama yapmıyorlar. Ama etymotic gibi flat responsea takıntı derecesinde bağlı bir firmadan başka türlüsünü bekleyemeyiz herhalde. :)
     
  8. yilmaz196

    yilmaz196
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    12 Mayıs 2007
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    8
    Eline sağlık selim. Ama hiç benim tarzım değil ya. Gradonun bile tizlerine dayanamıyorum bazen.
     
  9. Be Creative

    Be Creative
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    26 Ocak 2007
    Mesaj:
    2,685
    Alınan Beğeniler:
    124
    Benim bildiğim kadarıyla eskiden ER4lerin hepsi Selim'in dediği gibi kırmızı/mavi ile geliyordu, şu anda sadece ER4S renkli- P ise siyah yeni üretimlerde. Eski ve yeni üretimlerdeki fark olarak eskiden kablo straight/düz iken şimdi braided/sarmal. Ama ilginç bir şekilde bendeki ER4P'de sarmal kablo olmasına rağmen mavi/kırmızı renkte.

    Eski ER4:
    [​IMG]

    Sarmal kablolu ER4S ve aynı zamanda ER4P'nin bir dönem üretildiği şekil:
    [​IMG]
     
  10. Be Creative

    Be Creative
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    26 Ocak 2007
    Mesaj:
    2,685
    Alınan Beğeniler:
    124
    Teşekkürler Selim, burayı senin önderliğinde ER4 kıyaslama topici yapalım olmazsa - herkes yazsın bir şeyler :eek:k
    Bu arada eklemen için teşekkürler aynen bu söylediklerini kastetmeye çalıştım ben de. Özellikle "Kulaklıklarda speaker benzeri bası üretmek yeterli hava boşluğu olmadığı için mümkün değil" lafının da altını çiziyorum, özellikle ve özellikle de iem'lerde durumun çok daha kısıtlı olduğunu da söylemek lazım. Ety'nin de politikası dediğin gibi belli, tabii yine ER4'ün "fun" kısmı baslar için değil de renklendirilmiş midleri için geçerli belki, illa bir yerlerde eğlence unsuru olacak ki sürekli dinleyelim zaten :)
     
  11. hikkk

    hikkk
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    15 Şubat 2010
    Mesaj:
    178
    Alınan Beğeniler:
    58
    Valla güzel olmuş, herkesin eline ve fikrine sağlık. :)

    ER4 gerçekten güzel kulaklık. Neden piyasada bunca süredir var olduğunu kanıtlar nitelikte bir ses karakteri ve performansı var.
     
  12. yilmaz196

    yilmaz196
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    12 Mayıs 2007
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    8
    Speaker benzeri bas nasıl oluyor? Full size kulaklıklarda, iemlerde gayet sağlam bas veriyorlar. Hatta bası çzellikle vurgulu olmayan kulaklıklar bile, yeri geldiğinde gayet sağlam bas vuruyorlar. MEsela bendeki e500, ile bası şarkılarda gayet temiz ve sağlam bas alıyorum. Hayır spekaer benzeri basın farklı bir özelliği varsa ona göre kıyaslamak lazım tabi ama anlamadım ben ordaki terimi.
    Hakeza hd800ü de ekleyeyim. Ben dahil çoğunluk basların azlığındna dem vurur. Ben de incelemem de belirtmiştim. Ama doğru ekipman ve kayıtlarla, gayet sağlam bas aldığım şarkılar olmuştur. Hatta bası az dediğim kulaklık bu mu diye şaşırıyordum bazen. Kolon tipi hoporlörlerin sadece etkileme avantajı olabilir. Daha geniş bir alana daha hacimli ses veriyorlar. Hem kulak hem vicuda etkileri oluyor. Onun dışında sırf bas frekansı olarak alırsak, kesinlikle bir fark görmüyorum ben.
     
  13. zodiac_tauruss

    zodiac_tauruss
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    11 Ekim 2009
    Mesaj:
    958
    Alınan Beğeniler:
    1,102
    Selim ve Metin çok çok iyi bir karşılaştırma olmuş.Ellerinize sağlık :eek:k
     
  14. yilmaz196

    yilmaz196
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    12 Mayıs 2007
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    8
    Baskafa özgür, seni kesmez bunlar. Hasanın evindeki halin hala gözümün önünde vallaha. Nasıl soğumuştun dt880den ;D
     
  15. zodiac_tauruss

    zodiac_tauruss
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    11 Ekim 2009
    Mesaj:
    958
    Alınan Beğeniler:
    1,102
    Ya tosunum her topici benimle kirletmesen olmuyor değil mi :c
    Bu arada cks 90'ın bass performansı harbi 10 üzerinden 15
    İnanılmaz vuruyor bassları.Bir de şöyle bir kafaüstü bulabilsem :love:
     
  16. witness

    witness
    Expand Collapse
    DSD

    Katılım:
    27 Nisan 2009
    Mesaj:
    1,189
    Alınan Beğeniler:
    88
    Hocam "speaker benzeri bas" ile doğal bas tepkisi kastedilmiş sanıyorum. Genelde harici sistemlerin en büyük avantajı sesi kulak çeperine çarparak "alıştığımız şekliyle" kulağa iletmesi. Kulaklıklarda yeterli mesafe olmadığı için ses doğrudan kulağa iletiliyor, kulaktan yansıyan ses ise dağılmak yerine tekrar kulağa yönleniyor v.s..

    Böyle dezavantajlar ne kadar etkilidir sese bilmek zor ama harici ses sistemi dinleyicilerinin kulaklığa soğuk bakmasının
    en önemli nedeni bu deniyor.
     
  17. sserkogss

    sserkogss
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    10 Mayıs 2007
    Mesaj:
    698
    Alınan Beğeniler:
    681
    Ellerinize saglik arkadaslar, s ve p farkini bile bilmiyormusum yaa. Bulusmada cok ayrintili dinlemedigime pisman oldum valla.
     
  18. selim

    selim
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    23 Ağustos 2007
    Mesaj:
    557
    Alınan Beğeniler:
    13
    Erdinç abi speaker benzeri bass ile senin en sonda yazdığı şeyi işte o midemizde hissettiğimiz bası kastettim. Mesela yanımızda davul çalarken hissettiğimiz titreşimi iyi bir speaker da taklit edebiliyor ya onu diyorum. Yani kalite değil de tamamen etki ile ilgili. Bazı kulaklık üreticileri o etkiyi simüle edebilmek için alt frekansları biraz yükseltiyorlar ve bass sesler güçleniyor. Kulaklığa ekolayzır ayarı da çekiyorlar diyebiliriz. İşte e 500'ün veya ie 8'in falan bas olarak ER4'e güçlü olmasının sebebi o. Etymotic pek ellemiyor o frekansı, flatte bırakıyor. Ama biri iyi biri kötü gibi bir durum yok bence çünkü birimizin kulağına hoş gelen birimizinkine gelmiyor. Hatta bir gün kulağa hoş gelen şeyi öteki gün istemiyoruz falan dolayısıyla çeşit lazım. Sadece analitik kulaklıklar ile hayat geçmez. :)
     
  19. selim

    selim
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    23 Ağustos 2007
    Mesaj:
    557
    Alınan Beğeniler:
    13
    [quote author=Be Creative link=topic=1966.msg27245#msg27245 date=1283601711]

    Teşekkürler Selim, burayı senin önderliğinde ER4 kıyaslama topici yapalım olmazsa - herkes yazsın bir şeyler :eek:k
    Bu arada eklemen için teşekkürler aynen bu söylediklerini kastetmeye çalıştım ben de. Özellikle "Kulaklıklarda speaker benzeri bası üretmek yeterli hava boşluğu olmadığı için mümkün değil" lafının da altını çiziyorum, özellikle ve özellikle de iem'lerde durumun çok daha kısıtlı olduğunu da söylemek lazım. Ety'nin de politikası dediğin gibi belli, tabii yine ER4'ün "fun" kısmı baslar için değil de renklendirilmiş midleri için geçerli belki, illa bir yerlerde eğlence unsuru olacak ki sürekli dinleyelim zaten :)
    [/quote]

    Metin iyi fikir, dediğin gibi fikri oldukça herkes bir şeyler yazabilirse güzel bir topik olur hakikaten. Herkesi bekleriz. :)

    Bu arada herkese teşekkürler iyi dilekleri için.
     
  20. Be Creative

    Be Creative
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    26 Ocak 2007
    Mesaj:
    2,685
    Alınan Beğeniler:
    124
    Selim'in o tabirinden benim anladığımı da en güzel Tanık özetlemiş daha sonra.

    Bas sesleri normalde müzikteki boşlukları dolduran/ müziğin temelini oluşturan frekanslar olduğu için doğal görevi için aslında belli bir hava akışının olması gerek. Bu tabi demek değil ki bas miktarı az oluyor, senin tabirinle "gayet sağlam bas veriyorlar". Miktar olarak sağlam bas verdirmek kolay (+dB), ama bunun doğru şekilde olması zor olan. Bir bası en iyi "fun" unsuru yapmak için en doğru şekil muhtemelen o tüm vücutta hissedilebilen hacimde olan ses aslında. Bunun için diğer frekanslarla kıyasla +dB olmasından çok bas tipi önemli sanırım.