Tidal Hi-fi

'Müzik Genel' forumunda Solanahtarı tarafından 30 Ekim 2014 tarihinde açılan konu

  1. ismailkoc5484

    ismailkoc5484
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    29 Mayıs 2016
    Mesaj:
    297
    Alınan Beğeniler:
    188
    Bizim zamanımızda snowbreze ler taigler vardı hey gidi heyyy

    G8341 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  2. Makale_Helvetia

    Makale_Helvetia
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    29 Ocak 2018
    Mesaj:
    305
    Alınan Beğeniler:
    126
    Güzel olan herşey eskide kalmaya başladı maalesef :)
     
  3. PehliOne

    PehliOne
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    6 Ağustos 2018
    Mesaj:
    88
    Alınan Beğeniler:
    82
    3GS ve iP4 yılları JB'nin zirve yaptığı yıllardı. Bir hevesle sıfır yurtdışı 3GS almışım ilk iPhone'um du kendisi ve daha önceki telefonum da Nokia N95 idi. Cihazı elime alıp kurcalamaya başladığım da eşekten inip UFO'ya binmiş gibi hissetmiştim. Hele telefonu sağa sola çevirince oyundaki arabanın dönmesine inanamamıştım Tabi sonra aylarca Redsnow, purplera1n, blackra1n yeni sürümü çıksa da jailbreak/sim unlock yapsak şu telefonu biran önce kullansak diye her gün ingilizanahtarına bakıyordum. O günlerdeki heyecanın şuanda eseri bile yok.
     
  4. Serhat

    Serhat
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    29 Ocak 2012
    Mesaj:
    715
    Alınan Beğeniler:
    849
    Stereo Mecmuası Hifi ve Müzik Konulu Türkçe E-Dergi


    Yepyeni Bir Format MQA

    Posted by hakancez



    [​IMG]

    Son dönemlerde MQA terimini sık sık duyuyor olmalısınız. Özellikle de Tidal kullanıcısı iseniz. Tidal MQA ses kalitesi sunmak, abonelerin stüdyoda kaydedildiği gibi müzik dinlemelerini sağlar şeklinde sıkı bir reklam kampanyası ile meraklıların ilgisini cezbetmeye çalışıyor. Peki nedir bu MQA formatı…


    Geliştiricilerinin bakış açısından, MQA veya Master Quality Authenticated, hiyerarşik bir yöntemdir ve kayıt, arşivleme, arşiv kurtarma ve yüksek kaliteli sesin verimli dağıtımı için geliştirilmiştir. Bob Stuart ve Peter Craven tarafından tasarlanan MQA bir devrim yaratabilecek mi hep birlikte göreceğiz. İlk önce MQA’nın geliştiricilerinin açıkladığı teknik detaylara gireceğiz arkasından da konunun bir özetini yapmaya çalışacağız. Arzu ederseniz yazının direkt olarak sonuç kısmına atlayabilirsiniz.


    İşin tekniğine girer isek, Yüksek Çözünürlük’ün analog alanda zamansal ince yapı ve modülasyon gürültüsü konuların dijital alanda tam karşılığı olmadığını düşünün. Dijital ses örnekleme hızına veya bit derinliğine göre tanımlanabilmektedir yani sayılar ve sayılar… Bir diğer önemli konu ise, dijital seste daha yüksek çözünürlük arayan son eğilimlerin tam anlamı ile yapılandırılmamış ve bilimsel olmayan bir yaklaşımlar içerdiği; sorunların çözülmesinden ziyade sorunların göz ardı edildiğidir. Son kullanıcı yani müzik dinleyicileri için bu durum veri hızında aşırı artışlar ve gitgide artan dosya boyutları ile karşılaşmaya sebep olmaktadır.


    MQA formatının ortaya çıkmasındaki düşünce, müzikal sinyallerin istatistiklerini örnekleme teorisindeki modern yöntemlerle birleştirerek ve insan sinirbilimi ile ilgili kavrayışlarda, analog müziği dijital ve geri analoga daha etkili bir şekilde dönüştürebileceğimizdir. Kilit nokta, bu öngörülerin mevcut ekipmanlara dayandırılmasını sağlamaktır, böylece dağıtım dosyalarının mevcut ekipmanlarda kullanılmasını sağlarken aynı zamanda işleme konusundaki kilit sorunların üstesinden gelme potansiyelindeki ödünleri kabul etmemek de mümkündür (A / D ve D / A) veya gelecekte yenilik yapmak. Farklı bir kavramsal referans çerçevesine sahip olduğu için, MQA “sadece bir codec veya format”tan ziyade bir felsefedir.


    Günümüzde yaygın olarak, artan örnekleme oranı veya bit derinliği olan “hi-res” dijital sesin, gelişmiş ses kalitesi sağladığı kabul edildi. Ancak bu durum kodlama verimliliğini büyük ölçüde düşürmüştür. 24 bit / 88.2 kHz bir kayıt, 16 bit / 44.1 kHz alternatifin veri hızının üç katını gerektirir ve örnekleme oranı tekrar 176.4 kHz’e yani iki katına çıkarıldıktan sonra bu oran iki katına çıkar. Ki bu oran DXD formatının standart kabul edilen oranıdır. Ses kalitesindeki iyileşme memnuniyetle karşılanırken, veri hızları ve depolama kapasitesi üzerinde orantısız bir etkisi vardır. Basit bir şekilde artan örnekleme hızı aynı zamanda neden 44.1 kHz ve 48 kHz örnekleme oranlarının öznel kısıtlamalar getirdiğinin neden olduğu konusunda kafa yormamaktadır. Bunun yerine, örnekleme oranı çözünürlük için bir araç haline gelmiştir.


    Son zamanlarda yapılan işitme araştırmaları, anti-alias ve rekonstrüksiyon filtrelerinin zaman etki alanı performansının – özellikle de dik dijital lineer faz filtrelerin – ses kalitesinin gözle görülür şekilde bozulmasından sorumlu olduğu konusunda uzun süredir devam eden görüşe destek vermektedir. Son zamanlarda, dijital seste kullanılan düşük geçişli filtrelerin duyulabilirliğine ilişkin doğrudan kanıtlar yayınlanmıştır. En azından 1946’dan beri, geleneksel sinyal analizindeki doğal Fourier zaman frekansı belirsizliğinin insan dinleyicileri ve önemli bir marj tarafından “duyulabildiği” bilinmektedir.


    Bu bulgular, insanın duyma kabiliyetlerinin evrimsel şartlarla, özellikle sesleri mümkün olan en kısa sürede “potansiyel olarak tehdit edici” veya “tehdit edici olmayan” olarak tanımlanması gereği ile belirlediğini göstermiştir. İşitme duyumuz tehlikeyi algıladığımız birincil anlamdır ve algılama hızı ve yön ve menzilin hızlı tahmini esastır. Aynı zamanda, doğrudan sesi kısa gecikmeli veya yakın mesafeli yansımalardan ayırma yeteneği de vardır – bu da doğal olarak kaynağın frekansından veya bant genişliğinden bağımsız olan kısa zaman aralıklarının çözümünü gerektirir.



    [​IMG]



    Doğal ses manzaraları, yankılanma, hayvan seslendirmeleri ve konuşma anlayışımız, şimdiye kadar ses sistemi tasarımında yeterince hesaba katılmamış olan ayarlanabilir zaman / frekans dengelerini gerektirir.


    Bunların hepsi, insan işitsel sisteminin zaman-alanı keskinliğinin frekans-alan keskinliğinden daha önemli olabileceğini ve zaman-frekans belirsizliğinin neden bir FFT analizörününkinden daha üstün olduğunu açıklar. Nedensel sinyaller bu başarıya ulaşmamızın anahtarıdır; eğer doğal sinyal dalga biçimleri zaman tersine çevrilmişse, Fourier analizinin zaman-frekans belirsizliğinden daha iyi performans gösteremiyoruz. Karışık değil mi, aslında tüm bunlar Fourier analizi ( https://evrimagaci.org/fourier-donu...ograf-paylasimini-mumkun-kilan-matematik-7728 temelleri ile alakalı. Karmaşık bir sinyali frekans eksenine yaymak için yapılan değişim işleminin hızlı biçimde hesaplanmasını sağlayan bir algoritma düşünün. Fourier’e göre bütün karmaşık sinyaller belirli frekans, genlik ve fazdaki sinuslerin toplamdır. FFT Fast Fourier Transform, bu bahsi geçen hesaplama algoritması oluyor.


    Olağanüstü zaman alanlı duyma keskinliğimiz, müzik algısı ile alakasız olsaydı, gerçekten garip olurdu. Aslında, bunun böyle olmadığına dair ikna edici kanıtlar var: zaman-frekans belirsizliğini çözme konusunda ustalığı kanıtlanmış deneysel konular, müzisyen olma, zaman-alanı keskinliğinin bir müzisyen olma süreciyle güçlendirildiğini öne süren müzisyenler. Bu nedenle, ses sistemi performansının geleneksel frekans-etki alanı görüşü temel olarak müzik algımızla çelişmektedir. Bu nedenle, sistem zaman alanı performansını çok daha yakından hesaba katan, yüksek kalitede ses kodlama ve donanım özellikleri ve tasarımına yeni bir yaklaşım bu nedenle gecikmiş durumdadır.İşte bu açığı kapatacak format olarak MQA ortaya çıkartılmıştır..



    [​IMG]


    Peki çok güzel ama pratikte MQA ne vaad ediyor. En açık anlatımla ALAC, FLAC, WAV, AIFF gibi kayıpsız formatların ses kalitesini sağlarken müzik dosyalarını %20’lere kadar sıkıştırabilen bir format MQA. Yani aynı ses kalitesini alırken, daha az yer kaplayan bir müzik dosyanız oluyor. Stream etmek daha kolay ve teorik olarak bilgisayar teknolojisi tarafından yeni bir donanım istemiyor. En azından şimdilik.


    Peki bu yeni format taraftar bulabilecek mi, evet bulabilecek gibi gözüküyor. Universalhttp://muzik.stereomecmuasi.com/2019/06/2008-universal-yangn-ve-yokolan-muzik.html?m=1, Warner Bros ve Sony Music daha ilk dönemden beri bu formatı destekleyeceklerini duyurdular. Tidal hem masaüstünde hemde mobil edisyonlarında MQA desteğine sahip. Audirvana ve Roon gibi popüler müzik çalar yazılımları da MQA desteğine sahip. Hifi cihazlar tarafında ise tahmin edebileceğiniz üzere Median ciddi bir destek veriyor bu formata ki bu gayet doğal, ortaya çıkmasında Meridian’ın parmağı olduğunu biliyoruz. Ancak tüketici elektroniği üreten firmalar bile gitgide MQA formatına daha fazla destek veriyorlar.


    https://stereomecmuasi.com/2019/04/yepyeni-bir-format-mqa.html


    Sesi kulağa aş edenlere selam olsun...
     
    Collapse Signature Expand Signature
    #1084 Serhat, 11 Temmuz 2019
    Son düzenleme: 11 Temmuz 2019
    Carpediem, netknight ve tazıtahsin bunu beğendi.
  5. tazıtahsin

    tazıtahsin
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    18 Aralık 2018
    Mesaj:
    206
    Alınan Beğeniler:
    137
    Ben ilk araştırdığımda şöyle canlanmıştı kafamda bir tablo düşünelim diğer formatlar sıkıştırılırken bir taraflardan makasla kesiyorlar , mqa ise depolarken mercekle her taraftan aynı oranda küçültülüp ses çıkışı verilirken her taraftan aynı oranda büyütülüyor.
    Şunu denemeliler bir parçanın 24 bit 192 khz hires kaydı ile 24 bit 192 khz mqa kaydı karşılaştırılmalı.
    Bunu meridian ve ya mqa firması deneyip ses olarak arada bir fark olmadığını boyut olarak ise arada çok fark olduğunu göstermeli.

    LG-H930 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi