Shure E500 (SE530) İncelemesi

'Shure' forumunda Sam0 tarafından 3 Eylül 2007 tarihinde açılan konu

  1. Be Creative

    Be Creative
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    26 Ocak 2007
    Mesaj:
    2,685
    Alınan Beğeniler:
    125
    Aslında dediğiniz gibi ilgili midir bilemiyorum ama bence derinlik konusunda en önemli unsur hava. Yani kulaklık sesin havayla temasına ne kadar izin verirse derinlik o kadar iyi, ses o kadar doğal oluyor. Kulaklığın hava alması demek aynı zamanda ses alması demek yani izolasyonun düşmesi demek, hem de ses sızdırması demek. Bu anlamda Shure, Westone kadar iyi izole edip nasıl Vibe kadar derinlik sağlıyor merak ettim doğrusu. Bir yere kadar izolasyonu düşürmeden derinliği arttırmanın yolu var demek ki.
     
  2. katilimci

    katilimci
    Expand Collapse
    Guest

    Be Creative, ben aynen senin anlattığın gibi biliyordum. Ama kontendoo kardeşim de ilginç bir noktaya değindi. Shure derinliği kulaklığın içinden sağlıyor diyor.
    Önceden derinlik ve yalıtım ters orantılı olarak biliyorduk. Yani 2 değişken vardı. Şimdi 3 değişken oldu: derinlik, yalıtım ve bas. Bunun 2 si maksimum düzeyde sağlanabilse bile 3 ü aynı anda sağlanamıyor. Bas tan biraz feragat edilip, yalıtım ve derinlik sağlanabiliyor. Ama ferhatt ın da yazdığı gibi iem biraz kalınlaştırılarak sağlanmış olabilir. Yada bas fazla verilmek istenirse de derinlik kayboluyor yada azalıyor. 3, belki de kulaklığın hacmi de eklenirse 4 değişkenli bir denklem gibi :) yalıtım, derinlik, bas, hacim. Aslında hala oturmayan bir yer var gibi değil mi?: Bunların içinde ölçülemeyen ve aslında bir netice durumunda kalan derinlik. Sesli düşündüm :)
     
  3. sserkogss

    sserkogss
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    10 Mayıs 2007
    Mesaj:
    703
    Alınan Beğeniler:
    699
    valla hocalar hakikaten bu derinlik ve izolasyon olayı benimde kafama takılıyordu.um1 deki izolasyon derinlik olayından sonra bir daha tövbe dedim. hakikaten dinlemek lazım e500ü merak ettim şimdi hakikaten denilen kadar varmı acaba ??
     
  4. Be Creative

    Be Creative
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    26 Ocak 2007
    Mesaj:
    2,685
    Alınan Beğeniler:
    125
    @sserkogss
    PX100'ündeki derinliği bunlardan beklersen E500 de tövbe ettirmeye devam eder :) Kulakiçi kulaklıkta bu kadar çırpınılıp ulaşılan derinlik de kendi çapında oluyor işte biraz :wink
     
  5. cyberghost

    cyberghost
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    8 Haziran 2007
    Mesaj:
    216
    Alınan Beğeniler:
    2
    Vallahi otobüs derdi olmasa, yani en azından daha az gürültülü ortamlarda seyahat ediyor olsam, hiç bakmam px100 tarzı bir kulaklık alırım. Yani yok öyle kafa üstüymüş falan hiç takmam kafama. Özellikle tatilde kullanmak üzere bir dahaki yaz için böyle bir kulaklık almayı düşünüyorum. Px100 kullanabilme imkanı olan yerde değil e500 , Se 530, westone3 veya en en iyi IEM olsa elinde, yine bir anlamı olmaz.
     
  6. sserkogss

    sserkogss
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    10 Mayıs 2007
    Mesaj:
    703
    Alınan Beğeniler:
    699
    valla arkadaşlar ben aştım zaten kafa üstü filan valla heryerde kullanıyorum px100 ü tamam kampüs otobüsünde biraz sorun oluyo ama zaten günde yarım saat filan oluyo o eziyette.hakikaten öyle ise yani px100 den azsa cok bulaşmam ben o kadar bide cok ya
     
  7. kontendoo

    kontendoo
    Expand Collapse
    Guest

    Yav arkadaşlar abartmayın lütfen :)
    Tamam , 200$'a alınabilecek bir kafa üstü kulaklık IEM'i geçer fakat , öyle IEM de çöp olmaz. Yani öyle PX hatta Grado , Beyerdynamic falan kullandıktan sonra bile E500 çöp olmaz , diyen arkadaş hiç çok iyi bir IEM kullanmamış galiba. ::) IEM'ler ne kadar kaliteli olursa olsun , 200$ üstü bir kafa üstü kulaklıkla zor yarışır fakat bir UE10 PRO'u ya da E500'ü de öyle ciddi anlamda ezemez. Eğer sizin dediğiniz gibi olsaydı , öyle ciddi bir IEM potansiyeli olmazdı dünyada. Tamam , belki ülkemizde kafa üstü kulaklığa soğuk bakıyorlar fakat gelişmiş ülkelerde durum böyle değil , neden o zaman bir İngiltere'de , ABD'de ya da Almanya'da IEM satılabiliyor? Ayrıca , IEM'ın derinliği , doğallığı v.s kulak üstü kulaklıkla yarışamayabilir fakat portatiflik ve izolasyonda da hiçbir kulak üstü kulaklık , IEM ile yarışamaz. Zaten sessiz olmayan ortamalarda da kulaklık en iyisi bile olsa izolasyon yoksa , o kulaklık koca bir HİÇ dir. IEM'i yerden yere vurmak konusunda gerçekten çok abartıyorsunuz.
     
  8. Be Creative

    Be Creative
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    26 Ocak 2007
    Mesaj:
    2,685
    Alınan Beğeniler:
    125
    Ben sana katılıyorum bu konuda zaten, ama "E500 çok iyi kafaüstü kulaklıklarla yarışabilir" dediğin için katılmadım diğer topicte. E500 hiçbir zaman ses kalitesi olarak giriş seviyesi audiophile kulaklıklarıyla [hd555, dt770, hd595, Sr125 gibi] yarışamaz [bunlar 130$-200$ arası kulaklıklar], onu söylemeye çalışıyorum ben. Yani izolasyon ve portatiflik tabii ki ses kalitesine dahil edilecek şeyler değil, IEMlerin devreye girdiği nokta da bu senin söylediğin noktalar.

    Yani IEM'e saygısızlık falan yaptığımı düşünmeni istemem şahsen. Aksine ben Vibe'ı şu an yaptırmak için can atıyorum çünkü dışarıda kullanamıyorum şu anda ZV:M'yi. IEM'in satılma sebebi bu, ses kalitesi iyi olduğu için değil tabii ki. Öyle olsa kafaüstü kulaklık mı kalır piyasada. Çünkü bu açık ve net, tek kriterin[!] ses kalitesiyle 250$'a alacağın IEM ile 250$'a mal olacak bir amfi + kafaüstü kulaklığın ses kalitesi olarak mümkün değil aynı olamaz.

    Çöp olma tabirini kimin kullandığını merak ettim bu arada :) 330$lık Dt990'dan sonra UM2 için çöp mü denir ne denir bilmiyorum ama oldukça geride kalır. İkisini tamamen aynı kaynağa bağladığımızda [mesela Arietta]
     
  9. noXious

    noXious
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    25 Ocak 2007
    Mesaj:
    2,321
    Alınan Beğeniler:
    13
    Çöp tabirini ben kullandım farklı bir başlıkta mukayesem işe şu şekildeydi, 225 i kullandıktan sonra um1 çöp geliyo.
     
  10. KontG

    KontG
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    26 Ocak 2007
    Mesaj:
    2,589
    Alınan Beğeniler:
    8
    @kontendoo


    Ben vibe 180 ytl verdim ki şu ana kadar bir kulaklığa verdiğim en büyük miktar... Daha sonra SHP 805'e 45 ytl verdim...

    Ve tekrar söylüyorum ki SHP 805'den sonra vibe tam anlamıyla ÇÖP! Üstelik vibe'ın üzerimde manevi değerinin çok yüksek olmasına rağmen ;)
     
  11. katilimci

    katilimci
    Expand Collapse
    Guest

    Tüm yukarıda yazılanlara bakarak şöyle bir çıkarım yapılabilir mi? Yolda kullanmak için bütçene göre iyice bir iem alacaksın ve derinliği falan gözden çıkaracaksın. Evde yada kapalı ortamlarda da iyi bir kafa üstüne yatırım yapacaksın.

    Aslında çıkarımı ben kendim içinn yaptım galiba :) Modası geçti ama bir um1 alsam kendime yolda gürültü problemini aşarım diyorum (e500 bana biraz pahalı gelmeye başladı, bir de tam bas kafa değilim ama yokluğuna da dayanamıyorum). Artan para ile de yine araştırıp bi kafa üstü alayım diyorum bütçeme göre. Siz nedersiniz?

    Aslında bu başlığı bozmamak için çok derinlemesine sormayaym ama, uygun bir başlık bulursak ordan devam edebiliriz. Sahne sesine optimize edilmek ile kayıplı kayıt için optimize edilmek nedir ile ilgili soru işaretlerim var. Özellikle westone lar ile ilgili.
     
  12. noXious

    noXious
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    25 Ocak 2007
    Mesaj:
    2,321
    Alınan Beğeniler:
    13
    Bizimde bahsettiğimiz bu dostum :) Diğer sorularını müzik türüne göre kulaklık başlığı vardı orada sorabilirsin.
     
  13. katilimci

    katilimci
    Expand Collapse
    Guest

    Ok. teşekkür. Tam bi özet satır yapmışım. :) Ama aslında benim ki sadece um1 e getiriyor lafı. Daha keskin bir karar. Herkes benim gibi anlarsa herkesin 200 YTL yi geçmemek üzere izolasyonu en yüksek olan iemlerden alıp geçmesi gerekir. O zaman da aralık baya bir daralıyor. Ne bileyim westone, shure, sennheiser. creative gibi kalıyor(Amacımıza uygun belli modelleri tabi). Yani derinliği hiç düşünme, yalıtıma ve taşınabilirliğe bak der gibi ;D

    Aralığı daraltarak abarttım mı? ;D

    Diğer başlıktan devam ederiz..
     
  14. espionage

    espionage
    Expand Collapse
    Guest

    VİBE'ın izolasyonuna takmış herkes Arkadaşlar uçlar satılıyor vibe ın yanında gelen uçlar kablo kalitesinde olduğu gibi dandik malzemeden. Bu yuzden tam sezsizlik sağlamıyor ama değiştirince izolasyon olarak gerçekten iyi. Ses kalitesi olarak aradaki farkı anlamak için ilk once cok sağlam bir kulak daha sonrada mp3 leri kendiniz yapmalısınız biliyorumki çoğunuz benim gibi çekiyorsunuz mp3 leri yani demek istediğim bunlar birleşince anca aradaki o fark anlaşılır bana sorarsanız ben vibe derim belkide bas sevdiğim içindir :)
     
  15. ulyses

    ulyses
    Expand Collapse
    DSD

    Katılım:
    3 Haziran 2007
    Mesaj:
    1,303
    Alınan Beğeniler:
    185
    Bu vibe için dediğiniz uçlardan nerelerde satılıyor? Webde satış varmı yada benim için alıp gönderebilecek bir arkadaş? Mersinde bulunmuyor böyle şeyler. Elimde sadece bir çift orta boy uç kaldı. Biri düşse kullanamayacağım kulaklığı.
     
  16. noXious

    noXious
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    25 Ocak 2007
    Mesaj:
    2,321
    Alınan Beğeniler:
    13
    Yurt dışı tek seçenek ulyses shure un ona uyan başlıkları var ise elmasepetim de satılıyordur.
     
  17. ulyses

    ulyses
    Expand Collapse
    DSD

    Katılım:
    3 Haziran 2007
    Mesaj:
    1,303
    Alınan Beğeniler:
    185
    Yurtdışından da 3 liralık şeye 5 lira kargo derdi var. Böyle almayı düşünen arkadaşlar varsa haber versinler bari, en azından topluca alır kargoyu ucuza getiririz.
     
  18. noXious

    noXious
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    25 Ocak 2007
    Mesaj:
    2,321
    Alınan Beğeniler:
    13
    O daha makul olur dediğin gibi.
     
  19. kontendoo

    kontendoo
    Expand Collapse
    Guest

    Ben de başlık alabilirim arakadaşlar.